مشاغل مربوط به دکوراسیون داخلی عمران و معماری

معرفی مشاغل دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه، کناف, کاغذ دیواری و... در شیراز

مشاغل مربوط به دکوراسیون داخلی عمران و معماری

معرفی مشاغل دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه، کناف, کاغذ دیواری و... در شیراز

معرفی تمامی شرکت های به نام در زمینه دکوراسیون داخلی و عمران و معماری، کابینت آشپزخانه، بازسازی خانه ها قدیمی،کناف سقف, کاغذ دیواری و.. در شیراز

۲۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایجاد فضایی برای بازی و رشد کودک کوچک شما می تواند و باید یک تجربه سرگرم کننده باشد. با این وجود ، این می تواند یک چالش نیز باشد. به هر حال ، یک اتاق زیبا و کاربردی که کودک شما هم در حال حاضر و هم در سالهای آینده دوستش خواهد داشت ، یک سفارش بسیار بلند است!

به یک راهنمایی کوچک نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم این دور مفید از اتاق های کودکان و نکات تزئینی حرفه ای برای کمک به شما در شناسایی خواسته های فعلی و نیازهای آینده فرزند شما طراحی شده است و به شما این امکان را می دهد که این تعادل بسیار مهم را بین کاربردی و کاملاً شایان ستایش ایجاد کنید. این که آیا از ابتدا شروع می کنید یا امیدوار به بهبود فضای موجود هستید ، مطمئناً یک دوز سالم از الهام را در اینجا پیدا خواهید کرد!

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق کودک شیراز می شود ، کمتر بیشتر بیشتر است. با ساده نگه داشتن دکوراسیون و اثاثیه منزل ، فضای بیشتری برای بازی ایجاد می کنید و یک بوم خنثی تهیه می کنید که می تواند به راحتی با رشد کودک شما به روز شود.

آیا می خواهید فضایی مناسب کودکان ایجاد کنید؟ تصور کنید سه فوت قد دارید.

این اتاق کودک روشن ، با الهام از بوهو ، که در اینستاگرام مشاهده شده است ، با در نظر گرفتن یک مستاجر کوچک طراحی شده است. یک تخت خواب راحت و میز و صندلی به اندازه یک پینت جایگزین راحتی برای مبلمان سنتی ارائه می دهد ، در حالی که سطل های کوچک ، قفسه های باز و قلاب هایی با دسترسی آسان ، مسئولیت پذیری و بازی مستقل را تشویق می کند.

با قرار دادن خود به جای بچه های کوچک خود ، به راحتی می توانید فضایی ایجاد کنید که به همان اندازه زیبا و کاربردی باشد.

برای ایجاد اتاقی که کوچولوی شما آن را دوست خواهد داشت ، سعی کنید روی کاری که آنها بیشتر دوست دارند تمرکز کنید: بازی!

 دارای یک تاب داخلی ، یک گودال توپ و یک تخت چوبی با قاب خانه است ، بر سرگرمی بدون فدا کردن سبک تأکید می کند.

آیا می خواهید عنصری سرگرم کننده را به طراحی خود اضافه کنید؟ یک دیوار تخته سیاه یا یک گالری هنری که به راحتی به روز می شود در نظر بگیرید که کودک شما می تواند خلاقیت های مورد علاقه خود را در آن نمایش دهد. یک دیوار داخلی برای صخره نوردی ، سرسره تختخواب دو طبقه یا تور باریک سقفی نیز گزینه های بسیار خوبی را ایجاد می کند ، بازی را تشویق می کند و به سوزاندن تمام این انرژی اضافی قبل از خواب کمک می کند.

بچه ها دنیا را متفاوت از بزرگسالان می بینند و تخیل و جادو را در زندگی روزمره تزریق می کنند. به آنها چند چراغ پری ارزان قیمت و یک بسته   ستاره سقفی درخشان و تاریک بدهید و آنها یک قصر پری و یک کهکشان ماجراجویی به شما هدیه می دهند. پس برو جلو! به چیزی دلربا اضافه کنید! فقط ممکن است با آنچه در عوض دریافت می کنید شگفت زده شوید.

 چراغ های پری درخشان ، پرچم های رنگارنگ سیرک و نقش و نگار ستارگان جذاب ، از صاحب کوچک خود دعوت می کند تا بیاید و بازی کند.

چه با یک اتاق کوچک کار کنید و چه با یک تخیل بزرگ ، استفاده بیشتر از فضای کودک شما یک ضرورت مطلق است.

این تخت خواب ساده ، با کارا لورن ، فضای قابل استفاده را در این اتاق کودک تمیز و مدرن دو برابر می کند و یک منطقه بازی اضافی ایجاد می کند که می تواند به راحتی به یک گوشه یا محل استراحت تبدیل شود.

بچه ها از اسباب بازی ها ، بازی ها و کتاب ها گرفته تا کمد لباس های همیشه در حال تغییر در اندازه های مختلف ، وسایل زیادی به همراه دارند.

برای مقابله با بی نظمی به کمک نیاز دارید؟ قلاب ها ، ریل های کتاب برای بغل کردن دیوار ، جعبه های ذخیره سازی زیر تخت و مبلمان با فضای ذخیره سازی داخلی گزینه های عالی هستند و می توانند فضای ذخیره سازی شما را دو برابر کنند.

نصب ریل دوم در کمد بچه های شما ، همانطور که توسط کمد دو طرفه دخترانه و الهام گرفته از شاهزاده خانم از رویای صورتی نشان داده شده است ، همچنین راهی آسان برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی شما است.

بچه ها عاشق رنگ هستند ، اما انتخاب رنگ مناسب می تواند مشکل باشد. مطمئناً ، ممکن است دختر کوچک شما همه چیز را به رنگ صورتی داغ بپسندد ، اما این بدان معنا نیست که او بعداً این کار را انجام می دهد ، و فکر این است که کل اتاق را فقط در چند سال کوتاه رنگ آمیزی کنید تا به هر کسی مشکلات تعهد رنگی بدهد!

به دنبال راه حل بلند مدت هستید؟

این اتاق کودک روشن و شاد با وارد کردن رنگین کمان از لوازم جانبی رنگارنگ به یک محیط تمیز و خنثی که می تواند به آسانی به روز شود ، هنگامی که بچه شما برای ظاهر جدید آماده می شود ، یک سازش هوشمندانه ارائه می دهد.

نمی دانید اتاق های بچه هایی که در Pinterest می بینید چه چیزی را بسیار خوب و زیبا نشان می دهد؟ استفاده دقیق از الگو و بافت به احتمال زیاد ارتباط زیادی با آن دارد.

این پلکان های زیبا و در عین حال غالباً مورد غفلت قرار می گیرند ، این ابزارهای تزئینی مهم ، اسلحه مخفی یک طراح حرفه ای هستند و تنها با چند عنصر اضافی می توانند اتاقی را از بلاه تا نفس گیر ببرند.

این مهد کودک سیاه و سفید زیبا از زمستان و دیزی یک مثال عالی است ، با استفاده از ترکیبی قدرتمند از لایه های غنی ، بافتی و الگوی گرافیکی جسورانه ، فضایی متعادل و از نظر بصری جالب و بدون هیچ رنگی ایجاد می کند.

اگر فضا دارید ، یک محل کار مناسب کودکان مناسب است. در اختیار گذاشتن مکانی برای رنگ آمیزی و ایجاد خلاقیت در کودکتان نه تنها او را مشغول می کند بلکه ممکن است به رشد جسمی و روحی او نیز کمک کند. وقتی فرزند شما بزرگتر می شود ، یک فضای کاری شخصی می تواند مفید باشد ، و مکانی آرام برای مطالعه و انجام تکالیف ارائه می دهد.

همه ما باید هر از گاهی دور شویم. یک گوشه مطالعه مکانی عالی برای اوقات فراغت تنهایی است و مزیت اضافی آن این است که کودک کوچک شما را تشویق می کند تا با یک کتاب خوب کنار بیاید!

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه نقش مهمی در بهبود وضعیت آرایشگاه و بهبود روند انجام کارها دارد. رعایت اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه باعث زیبایی محیط آرایشگاه و جلب توجه مشتریان می شود. در این مقاله اصول طراحی دکوراسیون آرایشگری را بیشتر توضیح می دهیم.

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه شامل دو قسمت اصلی مدیریت و ارائه خدمات زیبایی است. در قسمت مدیریت ، کارهایی مانند برنامه ریزی قرار ملاقات ، ارتباط با مشتریان ، پاسخگویی به سوالات مشتریان و انعقاد قرارداد انجام می شود. در قسمت خدمات زیبایی همانطور که از نامش پیداست خدمات مختلف زیبایی مانند آرایش ، اکستنشن مو ، پیرایش و ... انجام می شود. زیبایی دکوراسیون آرایشگری مشتریان را به خود جذب می کند. به همین دلیل باید فضایی تمیز ، مجلل و ایمن برای مشتریان در نظر گرفته شود. در ادامه با اصول طراحی داخلی آرایشگاه های زنانه آشنا می شوید.

دکوراسیون آرایشگر زنانه

کناف و ام دی اف موادی هستند که برای تزئین آرایشگاه استفاده می شوند. نورپردازی مناسب نیز روشنایی لازم را تأمین می کند. محیط آرایشگاه باید به گونه ای باشد که راحتی آرایشگران و مشتریان را فراهم کند. داشتن صندلی های مختلف و مجموعه ای از آینه ها در ابعاد مختلف برای آرایشگر ضروری است. هر چه طرح سالن زیباتر باشد ، توجه بیشتری به مشتریان می شود.

نحوه چیدمان آرایشگاه زنانه

امروزه دکوراسیون آرایشگاه های زنانه شیراز به سبک کلاسیک یا مدرن طراحی شده است. استفاده از کناف برای طراحی سقف و روکش های چوبی برای طراحی دیوار را می توان در طرح های مدرن مشاهده کرد. روشنایی نیز مستقیماً اعمال می شود. اما در طرح های کلاسیک از روتختی رویال ، کاغذ دیواری لوکس و پتینه استفاده می کنند و نورپردازی به صورت غیر مستقیم انجام می شود. در آرایشگاه های عروس ، بخش های آرایش و آرایش سایر مشتریان و بخش های طراحی ناخن به طور جداگانه در نظر گرفته می شود.

اتاق آرایش عروس

یک اتاق مخصوص و مجزا برای آرایش عروس وجود دارد. اگر فضای آرایشگاه محدود است ، از پارتیشن برای جدا کردن این قسمت استفاده می کنند. برای افرادی که به عنوان ساقدوش عروس به آرایشگاه مراجعه می کنند ، وسایل سرگرمی مانند تلویزیون ، روشنایی غیر مستقیم و تهویه مناسب باید در نظر گرفته شود.

پیرایش و آرایش بخش دیگر مشتریان

طراحی دکوراسیون در این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این قسمت ، آینه های با کیفیت در ابعاد مختلف ، صندلی های برقی و غیر برقی با کاربردهای مختلف ، میز کنسول ، نور مستقیم و تهویه مطبوع قرار داده شده است.

بخش طراحی ناخن

تجهیزات مهم این قسمت شامل میز ناخن ، کمد و قفسه هایی برای نگهداری و چیدن لوازم ناخن است. همچنین تهویه مطبوع و داشتن نور مناسب از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهداشت

بهداشت یک دستورالعمل قانونی است که تحت نظارت جدی سلامت توسط بازرسان وزارت بهداشت قرار دارد. مشتریان نیز به نکات بهداشتی توجه زیادی می کنند و رضایت آنها مهمترین مسئله در این زمینه است. هر گونه شکایت از مشتریان و تخلفات توسط کارکنان آرایشگاه پیگرد قانونی دارد. بنابراین ، قبل از تأسیس سالن زیبایی ، باید از قوانین و مقررات بهداشتی آگاهی کامل داشته باشید.

سیستم تهویه هوا

یکی از عوامل مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه باید به آن توجه کنید ، سیستم تهویه مطبوع مناسب است. اهمیت این موضوع در قسمت طراحی ناخن بیشتر نمایان است. کاشت ناخن ، ژل و لاک ناخن بوی قوی و آزاردهنده ای دارد. بنابراین این امر باعث ناراحتی و نارضایتی مشتری می شود. اینجاست که سیستم تهویه مناسب مفید است و به شما کمک می کند. می توانید از متخصصان و مهندسین مجرب در این زمینه کمک بگیرید و بهترین نوع سیستم تهویه مطبوع را به دلیل کارآیی و هزینه کم برای آرایشگاه خود تهیه کنید.

دکور آرایشگاه مردانه

یکی دیگر از عوامل مهم که به اندازه مهارت آرایشگاه اهمیت دارد ، قطعاً دکور آرایشگاه است. همه ما ترجیح می دهیم وارد فروشگاه هایی شویم که از نظر دکوراسیون داخلی و سرویس دهی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. اهمیت این امر در آرایشگاه ها دو چندان می شود ، زیرا محیط آرایشگاه مکانی است که نظافت و دکور منحصر به فرد و شیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگام انجام دکوراسیون آرایشگاه مردانه شیراز، باید به نکات کوچک و مهم توجه کنید.

نورپردازی و رنگ در دکور آرایشگاه

نور و رنگ دو عامل مکمل در دکوراسیون آرایشگری هستند. شما همیشه باید بیش از سایر عوامل به این دو عامل توجه کنید. رنگ دیوارها و مبلمان داخل آرایشگاه تقریبا نیمی از دکوراسیون آرایشگاه را تشکیل می دهد ، بنابراین باید آنها را عاقلانه انتخاب کرد. نورپردازی همچنین به عنوان مکمل رنگ در سالن عمل می کند. آرایشگر هنگام کار با ابزار خود در سالن ، به نورپردازی عالی و صحیح نیاز دارد.

فضایی را برای نشستن مشتریان اختصاص دهید

یکی از عواملی که تأثیر زیادی در دکوراسیون آرایشگاه مردانه دارد این است که آیا به اختصاص فضایی برای نشستن مشتریان در آرایشگاه توجه کرده اید یا خیر. این فضا باید بسیار شیک و با دقت طراحی و اجرا شود ، زیرا آرایشگاه ممکن است در مواقعی شلوغ باشد و سایر مشتریانی که منتظر نوبت خود هستند باید در فضایی خاص و شیک منتظر بمانند.

انتخاب کفپوش برای دکوراسیون مغازه آرایشگاه مردانه

کف سالن و آرایشگاه نیز یکی از اجزای مهم در دکوراسیون آرایشگاه است که در زیبایی و تمیزی آرایشگاه نیز تاثیر بسزایی دارد. در انتخاب کفپوش دقت کنید زیرا یک کفپوش مناسب علاوه بر زیبایی باید عملکرد خوبی نیز داشته باشد. در آرایشگاه مردانه ، چون کف مغازه باید دائماً تمیز و ضدعفونی شود ، مواد مناسبی برای این منظور باید انتخاب شود. استفاده از طرح جدید برای دکور سالن زیبایی نیز می تواند بسیار مثر باشد.

دیوارها در آرایشگاه

دیوارهای مغازه می توانند یک عنصر تزئینی مهم در دکور مغازه آرایشگاه مردانه باشند. سعی کنید امروزه با استفاده از طرح های جدید و مدرن از دیوارهای مغازه بهترین استفاده را ببرید. برای مثال ، می توانید با استفاده از قفسه ها و قفسه های دیواری و قرار دادن لوازم آرایشی در آنها ، فضایی متفاوت و منحصر به فرد در مغازه ایجاد کنید.

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

نحوه افزودن شومینه به خانه برای فضایی دنج

همه دوست دارند ظاهر شومینه راحت باشد ، اما همه خانه ها مجهز به ویژگی مورد علاقه نیستند. خبر خوب این است که به راحتی می توان شومینه را به خانه موجود اضافه کرد. تنها چیزی که نیاز است کمی دانش است.

 

شما سالها در مورد این امکان فکر می کردید ، اما آیا شومینه برای خانه شما مناسب است؟ فقط شما می توانید آن را تعیین کنید ، اما ما می توانیم به شما در مرتب کردن گزینه های خود کمک کنیم. ما این تحقیق را برای شما انجام داده ایم تا مطمئن شوید شومینه مناسب را برای بودجه و نیازهای خود انتخاب کرده اید. در اینجا آنچه شما باید در مورد نصب شومینه در خانه موجود خود بدانید ، آمده است.

آیا امکان افزودن شومینه به خانه من وجود دارد؟

مطمئن باشید که امکان افزودن شومینه شیراز به خانه موجود وجود دارد. شما فقط باید تعیین کنید کدام یک بهترین کار را می کند. با قوانین ساختمان منطقه خود آشنا شوید تا الزاماتی مانند حداقل فاصله در لوله های تهویه و محدودیت در انتشار گازهای شومینه را بررسی کنید. شومینه ها عموماً در یکی از سه دسته گاز ، سنگ تراشی و ترخیص صفر قرار می گیرند (همچنین به عنوان شومینه های پیش ساخته یا ساخته شده نیز شناخته می شوند).

شومینه های گازی مستقیم تهویه

برای سهولت نصب ، شومینه گازی با دریچه مستقیم را انتخاب کنید. شما می توانید این نوع شومینه را روی هر دیوار خارجی نصب کنید و مستقیماً از پشت خارج می شود. نصب معمولاً حدود یک روز یا یک روز و نیم طول می کشد. در حالی که صداها و رایحه آتش سوزی چوبی را متوجه نمی شوید ، شومینه های گازی فضای هر اتاقی را ایجاد می کنند و اغلب گرمای بیشتری نسبت به شومینه هیزمی ایجاد می کنند. به علاوه ، شومینه های گازی با چرخاندن یک سوئیچ شروع می شوند و نظافت و نگهداری آنها آسان است.

شومینه های بنایی چوبی سوز

اگر می خواهید شومینه چوبی بسازید ، برای عبور دودکش از پشت بام به فضای بالا احتیاج دارید. در خانه های دو طبقه ، انتخاب مکان برای قرار دادن شومینه ممکن است محدودتر باشد ، اما اغلب می توانید فضای 12 تا 14 اینچی مورد نیاز دودکش را با بستن گوشه ای از اتاق یا کمد دیواری پیدا کنید. این نوع شومینه ای است که برای اکثر مردم به ذهن می رسد و گران ترین است. این دیوار از آجر یا سنگ آهنی ، دودکش آجری یا سنگی و معمولاً از یک دیوار چوبی ساخته شده است.

شومینه های صفره گیر

اگر به دنبال یک شومینه ارزان قیمت هستید ، یک شومینه با تراز صفر یا ساخت کارخانه در نظر بگیرید. این شومینه های سبک وزن اغلب با طرح های خطی متناسب با سلیقه های مدرن تر هستند. در مقایسه با شومینه های بنایی ، نصب آنها آسان تر است و به میزان قابل توجهی به کارهای ساختمانی نیاز دارند. از آنجا که محفظه های صندوق آتش آنها همیشه خنک باقی می مانند ، شومینه هایی با فاصله صفر می توانند در هر اتاقی نصب شوند-حتی مستقیماً روی کف چوب سخت و در فاصله چند اینچی دیوارهای موجود.

شومینه خود را کجا باید بگذارم؟

اگر می خواهید از شومینه خود بیشترین استفاده را ببرید ، برنامه ریزی کنید که شومینه جدید را در پرکاربردترین اتاق خانه غیر از آشپزخانه ، مانند اتاق خانواده یا اتاق نشیمن قرار دهید. برای کاربرد گرمایشی ، منطقی است که آن را در یک اتاق کوچکتر و گرمایش آسان مانند اتاق خواب اصلی ، دفتر کار یا اتاق خواب اضافی قرار دهید. مهم نیست که در مورد کدام اتاق تصمیم می گیرید ، مطمئن شوید که تیرچه های کف آن محکم شده است. همچنین باید ابعاد و ضخامت شومینه ، اندازه دهانه دمپر و نوع دودکش و آستر مورد استفاده را در نظر بگیرید. برای دریافت مشخصات دقیق هر یک از این ملاحظات و همچنین حداقل فاصله بین شومینه و مصالح احتراق به کدهای ساختمان محلی خود مراجعه کنید. برخی از قوانین ساختمان ایجاب می کند که چارچوب خانه تغییر کند تا وزن اضافی شومینه اضافه شود.

با این حال ، اگر تصمیم به فروش خانه خود بگیرید ، شومینه می تواند جذابیت خانه شما را برای خریداران آینده افزایش دهد. گزارش اخیر انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB) می گوید که تعداد کلی خریداران مسکن احتمالی که شومینه های گازی را مطلوب یا ضروری می دانند از سال 2003 در حال افزایش بوده و از 44 درصد به 55 درصد در سال 2018 افزایش یافته است. می گوید 55 درصد خریداران خانه شومینه های گازی را مطلوب یا ضروری و 48 درصد خریداران خانه شومینه های چوبی را مطلوب یا ضروری ارزیابی می کنند.

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

نصب پارچه روی دیوار (لمس دیوار) برای اولین بار در کاخ شاه توسط طراحان فرانسوی انجام شد و کم کم دیگران از این روش برای زیباتر شدن محیط استفاده کردند. این نوع پوشش در کاخ سعدآباد و نیاوران نیز استفاده شده است.

لمسه کاری دیوار به چه معناست؟

قرار دادن پارچه یا چرم روی دیوار با روش های خاص را دیوار لمسه کاری می نامند. در این روش پارچه و چرم با مدلهای خاصی برای فرو رفتن و بالا آمدن شکل می گیرند. متریال پارچه این کار را می توان با توجه به محیط از ابریشم و کتان گرفته تا ساتن ، تافت ، جیر و چرم انتخاب کرد.

معماری و زیبایی در لمسه کاری های دیواری

اگر در یک خانه جدید زندگی می کنید یا می خواهید فضای داخلی آن را تغییر دهید ، ایده خوبی است که از روش لمسه کاری شیراز استفاده کنید و از داشتن یک دیوار شیک در کنار پرده ها ، لوسترها ، مبلمان و سایر وسایل لذت ببرید ، و این حتی باعث ایجاد بافت می شود و اثر. منحصر به فرد ایجاد کنید.

در مقایسه با کاغذ دیواری هایی که امروزه در بسیاری از خانه ها روی دیوارها می بینیم ، از لمسه کاری دیوار کمتر استفاده می شود ، زیرا  لمسه کاری دیوار قیمت و ارزش بالاتری دارد و معمولاً در مکان های مجلل مانند هتل ها استفاده می شود. یا رستوران ها و کاخ های شیک.

البته ، باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که روکش پارچه ای دیوار ، عمر و دوام بسیار بیشتری نسبت به سایر روکش ها مانند کاغذ دیواری ، رنگ ساختمان ، پتینه ، نصب بلکا ، رومالین و به شرط آنکه خوب باشند ، داشته باشید مراقب باشید!

برای لمسه کاری دیوار چه نوع پارچه ای انتخاب کنیم؟

برای لمس دیوار ، می توانید از هر نوع پارچه ای استفاده کنید مانند:

.چرم یا چرم مصنوعی
.تافته
.حریر
.مخملی
.پارچه کوبلن
.پارچه کامپوزیت (الیاف این پارچه می تواند طبیعی و مصنوعی باشد و این پارچه بسیار زیبا ، بادوام و بسیار مقاوم است)
.از پارچه ژاکارد با هر رنگ و الگویی که دوست دارید استفاده کنید.

در لمسه کاری دیوار باید به این نکته توجه داشته باشیم که رنگ و طرح لمسه (پارچه یا روکش) پس از اجرا ثابت می شود و امکان تغییر رنگ وجود ندارد.

چرم مصنوعی در این کار بیشتر از انواع دیگر استفاده می شود ، زیرا روکش چرم در مقایسه با سایر روکش ها قابل شستشو است و ثبات رنگ چرم نسبت به سایر انواع روکش ها بیشتر است. همچنین برای گلدوزی مبل معمولاً از پارچه های ساده و طرح دار استفاده می شود.

مزایا و معایب لمس دیوار

مزایای لمس دیوار

.آنها عایق صدا هستند (در تئاترها و کنفرانس ها می بینیم که درها و دیوارها با پارچه پوشانده شده است.)
.قابل شستشو
.قابل انعطاف
.مدرن و ایجاد فضایی تزئینی
.پوشش ترک ها و پست های کم و ارتفاع کم دیوار

معایب لمس دیوار

.در صورت عدم درمان ، آنها به سرعت پاره می شوند
.ناتوانی در رنگ آمیزی مجدد
.آتش گیر
.پس از آسیب جبران ناپذیر است

آیا لمسه کاری فقط روی دیوار انجام می شود؟ نه! همچنین می توانید از لمسه کاری برای تغییر درهای قدیمی خود یا خرید آنها برای طراحی داخلی جدید استفاده کنید.

مراحل نصب لمسه روی دیوار

برای نصب لمسه روی دیوار ، مراحل زیر باید به ترتیب انجام شود:

مرحله 1: قبل از نصب ، مطمئن شوید که دیوار به طور کامل بازرسی شده است و مشکلاتی مانند ترک خوردگی زیاد ، رطوبت و ترک خوردگی دیوار برطرف شده است ، یا اینکه برای افزودن یا برداشتن شمع ها و کلیدها ، دیوار باید برداشته شود. توجه داشته باشید که پس از انجام این لمس روی دیوار ، انجام این کارها بسیار مشکل خواهد بود و زمان و هزینه خود را هدر می دهید. بنابراین بهتر است قبل از شروع به این نکات توجه کنید. به یاد داشته باشید که دیوار باید تمیز شود تا عاری از هرگونه گرد و غبار و خاک باشد.

مرحله دوم: پس از انتخاب دیوار مورد نظر ، لایه ای از پلی استر با ضخامت 30 سانتی متر را روی آن قرار می دهیم. این لایه سطح را با ابعاد و حجم نشان می دهد و عایق صدا و حرارت است.
مرحله 3: لبه های دیوار باید با نوارهای چوبی عریض قاب شوند. ضخامت این نوارها حدود 4 میلی متر است.
مرحله 4: اکنون در این مرحله ، پوشش یا پارچه مورد نظر را اجرا کرده و به هم وصل می کنیم. به هیچ وجه نباید هوا را در زیر پوشش قرار داد و برای این منظور باید تا آنجا که ممکن است کشیده شود تا به خوبی به آن بچسبد.
مرحله 5: پس از آن ، لبه های پوشش باید با یک منگنه یا چسب ثابت شود.
مرحله نهایی: با توجه به طرح انتخاب شده و فواصل منظم ، طرح مورد نظر بر روی آن اجرا می شود.

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان ، از انواع عایق های حرارتی پلی اورتان برای بهینه سازی مصرف انرژی استفاده می شود. منابع انرژی روز به روز مصرف می شود و رو به اتمام است. منابعی که روند تولید آنها سالها به طول می انجامد. عایق حرارتی نقش موثری در کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن در ساختمان دارد.

بیشترین میزان اتلاف انرژی در ساختمان از طریق دیوارها و سقف ها رخ می دهد. بنابراین ، استفاده از عایق مناسب در این منطقه تا حد زیادی از اتلاف انرژی حرارتی جلوگیری می کند. این عایق ها نه تنها در ساختمانهای اداری ، مسکونی و تجاری بلکه در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی ، گاز ، مخازن صنعتی ، سقف های فلزی و خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرند.

 پلی اورتان شیراز نوعی عایق حرارتی است که در حال حاضر به عایقی پرکاربرد در صنعت ساختمان تبدیل شده است. این ماده شیمیایی ترکیبی از ایزوسیانات و پلیول است که هر دو مایع هستند. وقتی این دو ماده با هم ترکیب می شوند ، در اثر واکنش شیمیایی کف کرده و پس از چند دقیقه جامد می شوند.

فوم پلی اورتان یک عایق دائمی است که تغییر شکل نمی دهد و آسیب نمی رساند و همچنان خواص خود را در طول زمان حفظ می کند. فوم عایق پلی اورتان یک فوم سرد است که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. فوم تزریق پلی اورتان برای عایق کاری سطوح بزرگ یا فضاهای غیرقابل دسترسی استفاده می شود.

تاریخچه پلی اورتان

صنعت پلاستیک نیم قرن پیش با فرآیندهای پلیمریزاسیون برای تولید پلاستیک کار کرد. دانشمند آلمانی و همکارانش بعداً با فرایند سوم در سال 1937 آشنا شدند. این فرایند چند مرحله ای نامیده می شد که در آن ایزوسیانات با دی ال با کاتالیزور ترکیب می شد و محصول را پلی اورتان می نامیدند. در ابتدا ، در طول جنگ جهانی دوم ، پلی اورتان برای پوشش هواپیماها استفاده می شد.

در آن زمان ، پلی یورتان تا سال 1952 هیچ کاربردی در بازار نداشت ، تا اینکه دو سال بعد ، فوم پلی اورتان نرم بر اساس فوم فلکس و پلی استر پلی استر تولید شد. این مواد همچنین برای تولید فوم پلی اورتان و الاستومرهای سفت و سخت استفاده می شدند. طی عملیات موازی در ایالات متحده و انگلستان ، انواع مختلف محصولات اوره در سالهای 1941-1958 تولید شد.

نحوه استفاده از فوم پلی اورتان

این فوم به صورت دستی و با استفاده از دستگاه تزریق می شود. دو ماده ایزوسیانات و پلیول ، به عنوان مواد اولیه برای ساخت فوم پلی اورتان ، جداگانه در دو مخزن مجهز به پمپ و شیر کنترل فشار ذخیره می شوند.

به منظور عایق کاری ، این دو ماده با فشار و نسبت خاصی با استفاده از دستگاه مخصوص در محل مورد نظر تزریق می شود. واکنش بین ایزوسیانات و پلیول منجر به تشکیل فوم پلی اورتان می شود و با انبساط فضا پر می شود.

فرآیند تولید این فوم در محل کار عایق بندی صورت می گیرد و به دلیل حالت کف مانند تمام منافذ و سوراخ ها را پر کرده و محل مورد نظر را به طور کامل عایق بندی می کند. این عایق ها سطحی یکپارچه و بدون درز ایجاد می کنند که در برابر عوامل مختلف بسیار مقاوم است.

سختی یا نرمی فوم پلی اورتان به نسبت وزنی ایزوسیانات به پلیول بستگی دارد. اگر مقدار ایزوسیانات بیشتر باشد فوم سفت می شود و اگر کمتر از پلی ال باشد فوم نرم تر می شود. مقدار ایزوسیانات نه تنها دلیل نرمی یا استحکام این فوم است ، بلکه ساختار و چگالی فوم عوامل موثر

پلی اورتان در اشکال مختلف مانند تخته ، بلوک ، لوله های پیش ساخته ، اسپری ، تزریق و ماستیک های سرد و گرم برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. عایق پلی اورتان یک عایق پلیمری است که به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به دو صورت مایع و جامد (ساندویچ پانل) برای عایق ساختمان موجود است.

انواع پلی اورتان

.سخت

.نرم

.نیمه سفت و یا نیمه نرم

در حالت فوم است.

فوم سخت

فومهای پلی اورتان سخت دارای درصد بالایی از سلولهای بسته با خواص ویژه هستند.

.فوم سخت می تواند در برابر روغن ، بنزین و سایر حلالهای غیر قطبی مقاومت کند.
.این فوم در صورت داشتن چگالی کم دارای خواص عایق حرارتی بسیار بالایی است.
.فوم سخت را می توان بدون نیاز به گرمایش تولید کرد.
.این فوم می تواند به مواد مختلف مانند فولاد ، چوب ، رزین های ترموستاتیک ، فیبر و فوم بچسبد.
.چگالی فوم سخت را می توان در طیف وسیعی تنظیم کرد.
.بسیار متنوع است و مصرف انرژی کمی دارد.
.فوم سخت مصرف سوخت و مصرف و هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش می دهد در حالی که ایمنی و رفاه افراد را افزایش می دهد.

کاربرد فوم سخت

.در صنعت ساختمان سازی از یخچال و فریزر در داخل دیوارهای فلزی و پلاستیکی و پشت کاغذ ، فلزات و سایر مواد در تابلوهای عایق استفاده می شود.

.کاربرد خاصی به عنوان عایق حرارتی در ساختمانها دارد.

.در صنعت خودرو برای ساخت داشبورد و سپر خودرو استفاده می شود.

.مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل و کشتی ، کشتی و بسته بندی.

.مورد استفاده در صنعت مبلمان برای تولید قطعات تزئینی و فوم چوب پلی اورتان و همچنین عمران و معدن.

فوم نرم

فوم نرم دارای سلولهای باز است که هوا به راحتی از آنها عبور می کند. فوم نرم یا فوم فلکس کاربردهای گسترده ای در صنعت امروز دارد.

.فوم فلکس می تواند درجات مختلفی از سفتی داشته باشد.
.فوم نرم وزن بسیار کمی دارد.
.چگالی این فوم بین 35 تا 55 کیلوگرم بر متر مکعب است.
.این فوم بسیار بادوام و راحت است.

انواع فوم نرم

پلی اورتان بلوک نرم: فوم ابری و اسفنجی ، فوم بالشتک پشتی ، تشک و تزئینات خودرو از این نوع فوم ها هستند.

پلی یورتان نرم یا فوم سرد: این فوم عمدتا در تولید صندلی های خودرو مانند صندلی قطار ، صندلی هواپیما ، ماشین و حتی مبلمان استفاده می شود.

 ویسکو الاستیک: به عنوان عایق صدا و صدا بسیار موثر است.

فوم نیمه سخت

فوم پلی یورتان نیمه سخت از نظر خواص در ردیف متوسط ​​فوم های پلی اورتان نرم و سخت قرار دارد. در حقیقت ، بخشی از سلول های ساختاری که فوم پلی یورتان نیمه سفت و سخت را تشکیل می دهند ، از نوع سلول باز مانند فوم نرم و قسمت دیگر از نوع سلولی بسته مانند فوم سخت هستند.

.سپر فوم سپر ماشین
.فوم های شوک برای صنایع ریلی ، دریایی و حمل و نقل
.قطعات مربوط به دکوراسیون داخلی خودرو (دستگیره درها ، لنت های آرنج ، فوم داشبورد و فوم سقف)
.قطعات تزئینی و اسباب بازی های کودکان

مزایای فوم عایق پلی اورتان

.ضریب انتقال حرارت فوم پلی اورتان بسیار کم است ، بنابراین عایق حرارتی ایده آل برای جلوگیری از اتلاف حرارت است.
.پلی اورتان در برابر میکروب ها ، قارچ ها و باکتری ها بسیار مقاوم است و محل مناسبی برای تجمع این عوامل نیست.
.این فوم قابلیت تزریق و قالب گیری را دارد و برای عایق های حجیم و مکان های غیرقابل دسترسی انتخاب ایده آلی است.
.این عایق حرارتی دچار خوردگی و سایش نمی شود.
.فوم عایق پلی اورتان در اثر رطوبت آسیب نمی بیند و کاملاً نفوذ ناپذیر است. علاوه بر این ، توسط مواد اسیدی و حلال ها تجزیه نمی شود.

.افزایش حجم فوم پلی اورتان اسپری شده قادر است تمام حفره های محل مورد نظر را بپوشاند.
.وزن این عایق بسیار سبک است و بار اضافی به سازه وارد نمی کند.
.دوام و طول عمر این عایق شبه فوم بسیار زیاد است.
.بخار آب و رطوبت در این کف نفوذ نمی کند.
.این عایق نوعی عایق حرارتی است که مقاومت بسیار خوبی در برابر درجه حرارت بالا دارد.
.این فوم همچنین به عنوان یک درزگیر برای پر کردن اتصالات و ترک های ساختمان استفاده می شود.
.فوم پلی اورتان را می توان پس از خشک شدن ایجاد و رنگ آمیزی کرد.
.این فوم ها به طور قابل توجهی از هدر رفت انرژی در ساختمان جلوگیری می کنند.
.عایق پلی اورتان یک عایق صوتی مناسب است که از انتقال سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

.این نوع فوم ها به راحتی به ورق های گالوانیزه و لایه های پانل می چسبند.
.در مقایسه با عایق پلی استایرن ، این عایق ها مقاومت حرارتی بالاتری دارند.
.چگالی این فوم ها را می توان در صورت نیاز تغییر داد.
.این فوم در برابر تغییرات ناگهانی دما ، انبساط و انقباض مقاومت لازم را دارد.
.دوام و استحکام این عایق در برابر ضربه و ترک خوردگی بسیار زیاد است.

معایب عایق پلی اورتان

.این فوم برای مکانهایی استفاده می شود که نیازی به بازسازی یا تعمیر ندارند ، زیرا اگر به سطح دیگری بچسبد ، نمی توان آن را برداشته یا تمیز کرد.
.هنگام استفاده از این عایق باید از پوشش های ایمنی استفاده کرد زیرا گازی که در حین کار با این فوم ها به هوا منتقل می شود ، سلامت انسان را به خطر می اندازد.
.چرخه بازیافت و بازگشت فوم پلی اورتان به طبیعت بسیار طولانی است و در واقع یک ماده غیرقابل تجدید است.

کاربردهای پلی اورتان

.پلی اورتان در حال حاضر یکی از متنوع ترین مواد مصرفی در صنایع مختلف است. پرکاربردترین پلی اورتان فومی است که در مبلمان و کف صندلی استفاده می شود. فوم سخت همچنین در عایق کاری دیوارها و سقف ساختمانها استفاده می شود.

.کاربردهای پلی اورتان همچنین شامل ترموپلاستیک های مورد استفاده در تجهیزات و دستگاه های پزشکی و همچنین الاستومرهای مورد استفاده در کف و قطعات خودرو و حتی به عنوان مهر و موم و مهر و موم است.

تجزیه پلی اورتان ها

همه پلیمرها قابل تجزیه هستند و پلی اورتان ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روشهای مختلفی برای جلوگیری از تخریب پلی اورتان ها وجود دارد که شامل هیدرولیز ، فوتولیز ، سلولز ، تومولیز و پیرولیز می شود. در حالت بیولوژیکی ، تنش محیطی باعث ترک خوردگی و در نهایت خرابی و آسیب سطحی در پلیمر می شود.

آنزیم ها همچنین می توانند پلی اورتان ها را تجزیه کنند. تخریب میکروبی یک واکنش تجزیه شیمیایی است که توسط میکروارگانیسم ها انجام می شود. آنزیم ها و قارچ ها نیز می توانند به پلی اورتان ها آسیب برسانند.

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

ممکن است ساده به نظر برسد ، اما یکی از مهمترین قسمت های خانه تی وی وال است ، تعداد دفعاتی که به طور شبانه روزی در مکانی که تلویزیون را گذاشته و آن را تماشا می کنید سپری می کنید. این قسمت از دکوراسیون داخلی از نظر ما معماران نقطه عطف خاصی دارد. ما همیشه در طراحی های خود به تی وی وال توجه ویژه ای داریم. وقتی اعضای خانواده بعد از یک روز عصر یا شب در کنار تلویزیون محلی برای نشستن و بحث در مورد مسائل مختلف خسته شده اند ، ترتیب این بخش بسیار مهم است. قبل از پرداختن به موضوع ، بیایید آن را در معماری تعریف کنیم ، مهم نیست که به دیواری که تلویزیون شما بر روی آن قرار گرفته یا نصب شده است ، دیوار تلویزیون یا تی وی روم شیراز گفته شود.

این قسمت در دکوراسیون داخلی را می توان با انواع دیوارپوش تزئین کرد. ما نیز به عنوان آذران دکور ، تمام مواد این قسمت را در اختیار شما قرار می دهیم تا از نظر تامین مواد و همچنین نصب هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

به هیچ وجه از نورپردازی دیوار تلویزیون غافل نشوید. این قسمت را با نور تزئین کنید. طیف نور ممکن است کم یا زیاد باشد ، اما در هر صورت ، با اجرای نور ، می توانیم زیبایی این قسمت را دو چندان کنیم. ما قطعاً این سیستم روشنایی را به صورت کلید یا از راه دور ارائه می دهیم ، آنها حتی بخشی از دیوارپوش های ما هستند.

اتاق تلویزیون و اتاق نشیمن دو عنصر جدایی ناپذیر در قسمت دکوراسیون هستند و روش هایی وجود دارد که هنگام انتخاب باید به آنها توجه کنید ، ما در قسمت انواع دیوارهای تلویزیون به طور کامل توضیح خواهیم داد. قبل از خرید هرگونه محصول دکور ، خودتان تصمیم بگیرید که آیا تلویزیون با پایه مکانیکی روی دیوار نصب می شود یا نه توسط میز تلویزیون به عنوان دکور اتاق نشیمن. یک گذار است. اگر قرار است اتاق تلویزیون شما روی دیوار اصلی اتاق نشیمن باشد ، باید تمام سیم ها و اتصالات متصل به تلویزیون را محدود کنیم تا نمای زیبایی روی دیوار داشته باشیم. از لوازم جانبی مخصوص این قسمت و سیم کشی داخل قفسه استفاده کنید.با این حال ، اتاق تلویزیون وقتی روی دیوار قرار می گیرد و در زوایای مختلف می چرخد ​​، فضا را زیباتر می کند. ممکن است زن خانه دار در آشپزخانه مشغول به کار باشد ، زاویه تلویزیون خود را همزمان با آشپزخانه تغییر دهد یا فرزندانش در اتاق خود تماشا کنند.

بخشی است که به همه مردم خوب کشورمان اطلاع می دهد ، در این قسمت انواع دیوارهای تلویزیون را با شما مرور می کنیم تا بتوانید به درک صحیحی از روش دکوراسیون داخلی و اینکه کدام دیوارپوش برای شما مناسب است برسید. از قیمت پایین تا قیمت بالا ، انواع دیوارهای تلویزیون را ذکر می کنیم. در چند سال گذشته ، دیوار تلویزیون به طور خاص دستخوش تغییرات مهمی شده است. طراحان آذران دکور نیز با توجه به هریک از مشتریان و سلیقه خود اتاق تلویزیون خود را متناسب با این فضا طراحی کرده و در اختیار این مشتریان قرار می دهند. قرار خواهد داد. به سراغ برخی از طرح های کلاسیک و مدرن می رویم و در نهایت طرح هایی را که برای تی وی وال در فضای کوچک اتاق نشیمن مفید است به شما پیشنهاد می دهیم.بیایید به یک نکته طلایی برای رفتن به انواع دیوارهای تلویزیون بپردازیم ، اگر فضای کمی دارید و اتاق نشیمن محلی برای پذیرایی و محلی برای تماشای تلویزیون است ، بنابراین ظاهری رسمی به آن بدهید ، این فضا را با لوازم جانبی به هم نزنید. مانند مبل ها و ... جایی برای سفر ندارید. از سوی دیگر ، دوستانی که فضای کافی در خانه خود دارند ، بهتر است از دیوار تلویزیون بیشتر خصوصی و مبل در این قسمت بیشتر استفاده کنند تا ساعاتی که در طول مسابقه فوتبال یا تماشای آن صرف می شود. شما یک فیلم هستید ، احساس خستگی نکنید.

تی وی وال با کاغذ دیواری:

این قسمت مخصوص دوستانی است که فضای زیادی ندارند و کل محیط را با یک روش تزئین می کنند و آن کاغذ دیواری است ، اساساً همه قسمت ها با یک محصول تزئین شده اند ، قاب عکس های خانوادگی روی دیوار در قسمت پذیرایی ، آنها دیوار تلویزیون خود را قرار داده اند و در نهایت ، چه تلویزیون روی دیوار باشد چه روی میز تلویزیون ، این گروه از دوستان ، در صورت امکان ، کافی است پشت دیوار تلویزیون را با رول های دیگر کاغذ دیواری روشن تزئین کنند. که حداقل فضای خانه خراب است.

تی وی وال با آجر:

وقتی آجر وارد صنعت دکوراسیون داخلی شد ، در واقع در ابتدا به خوبی به قسمت دیوار تلویزیون می رسید. امروزه با پیشرفت روزافزون پوشش دیوارهای آجری در دکوراسیون منزل ، به ویژه انواع سفید و قفقازی ، موقعیت آن خوب است. پشت تلویزیون قرار گرفته و مشتریان خاص خود را دارد ، همچنین امروزه طراحان با گرفتن بافت های مختلف این محصول توانسته اند سلیقه مشتری را با این فضای کلاسیک مطابقت دهند.

دیوار تلویزیون سنگی:

اساساً این محصول را برای دیوار تلویزیون خود در نظر بگیرید ، فوق العاده زیبا است و طراحان به نام کشور نیز از ورق سنگی به عنوان دیوار تلویزیون خود استفاده می کنند. تنظیم این محصول ، قرار دادن لوازم جانبی مانند گلدان ، قاب عکس ، در اندازه های مختلف باعث افزایش زیبایی این دیوار تلویزیون و همچنین ابزارهایی مانند گوشه ها ، چین ها ، بندها و پایه ها می شود که همه اینها باعث زیباتر شدن کار می شود. تیم ما همچنین تلویزیون دیواری سنگی را برای دوستانی که به سبک مدرن علاقه مند هستند ارائه می دهد.

انواع تی وی وال

اشکال هندسی نیز در ایجاد دیوار تلویزیون مثر هستند. در این قسمت به سراغ مشخصات این محصول رفتیم و ابعاد مختلف آن را برای شما توضیح دادیم. چوب را می توان به عنوان یک ماده عالی در صنعت پشت تلویزیون مشاهده کرد که به طور قابل توجهی رشد کرده است. اساساً چوب در همه زمینه ها مناسب و کارآمد است. در این بخش ، ما قصد داریم در مورد صنعت چوب و نحوه استفاده از آن با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید که اگر چوب را در قسمت دیوار تلویزیون خود انتخاب می کنید ، باید بدانید که گران ترین متریال موجود را انتخاب می کنید ، زیرا خود چوب گران است ، در حالی که در این قسمت ، باید قسمتی را نصب کنیم که برای تلویزیون بسیار جذاب باشد. حتی مواردی که در دیوار در ابعاد بزرگ نصب می شوند از ظرفیت باربری خوبی برخوردار هستند.

سبک مینیمالیستی سبکی است که به خوبی روی دیوار تلویزیون می نشیند و توانسته خود را به خوبی در بین جوانان کشور نشان دهد. در این سبک ، سادگی نقش کلیدی را ایفا می کند. اساساً سادگی بر روی این ساختمان قرار داده شده است. ما از چند لوازم جانبی رنگ روشن در طراحی حداقلی استفاده می کنیم که در آن فضای کار کاملاً سفید است تا فضا روشن تر شود ، این سبک جدید در صنعت دکوراسیون جاده سقوط کرده و فضای خوبی را اشغال کرده است. برای دوستان جوان و زوج های جدید ، ما قطعاً دیوار تلویزیون با سبک حداقل را توصیه می کنیم.

جدیدترین تی وی وال ها

اساساً دکوراسیون داخلی با چندین روش بریده می شود. یکی از این آثار جدیدترین دیوارهای تلویزیون است که در این فرایند می توانید به خوبی مشاهده کنید. ما در این بخش در مورد این موضوع بیشتر صحبت می کنیم. بارها ذکر شده است که باید بیشترین توجه را به اتاق نشیمن داشته باشید. این فضا را خلاقانه طراحی کنید. شاید با یک تلویزیون بزرگ بتوانید نمای خوبی به خانه بدهید. توجه داشته باشید که هر اندازه تلویزیون برای یک قسمت مناسب ، خیلی بزرگ نیست ، نه تنها خوب نیست ، بلکه از نظر معماری در یک فضای کوچک مشکل ساز است. مبلمان را به گونه ای بچینید که بتوانید به راحتی از مقابل آن عبور کنید ، سعی کنید تلویزیون در قسمت مرکزی خانه باشد تا در دسترس همگان باشد. روی قسمت های کلاسیک خانه کار کنید ،

اگر به رنگ های خنثی مانند خاکستری علاقه دارید ، آن را ادامه دهید. ما همچنین میکرو سیمان را برای این بخش معرفی می کنیم.

 

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون املاک شیراز و ویترین آن یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری است. ویترین و دکوراسیون خوب باعث می شود رهگذران بخواهند از داخل مغازه دیدن کنند. طراحی خوب و اصولی مشتریان را برای مدت بیشتری در داخل مغازه نگه می دارد و احساس راحتی را برای مشتری به ارمغان می آورد. چندین عنصر کلی در دکوراسیون مغازه وجود دارد مانند رنگ ، نور ، مبلمان و لوازم جانبی. بازی با این عناصر در هر قسمتی از دکوراسیون باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

ورودی مغازه

ورودی مغازه یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی داخل مغازه است. ورودی اولین قسمتی است که مشتری با آن روبرو می شود و باید جذب شود. طراحی این ورودی باید نشان دهنده نوع کسب و کار باشد. این فضا باید با عناصری مانند نور و رنگ برجسته شود. مطابق با استانداردهای روشنایی ، نور ورودی باید بیشتر از سایر محیط ها باشد. در مورد رنگ ، لازم است فضایی دعوت کننده با کمی تمایز ایجاد شود. استفاده از رنگهای آرامش بخش مانند آبی و سفید یا رنگهای احساسی مانند نارنجی ، زرد و قرمز باید متناسب با محیط باشد. از عناصر دعوت کننده مانند فلش و تخته نیز می توان استفاده کرد.

تاثیر رنگ بر دکوراسیون مغازه

استفاده از رنگ در محیط دارای اصول و قواعدی است که احساسات متفاوتی را در مشتریان ایجاد می کند. برخی از رنگ ها آرامش بخش ، برخی دیگر استرس زا یا احساسی هستند و برخی رنگ ها اعتماد مشتری را ایجاد می کنند. در این زمینه ، اگر با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید ، موثرتر خواهد بود.

فضایی جداگانه برای جلسات

در مغازه هایی مانند بنگاه های املاک ، بهتر است فضایی تخصصی ، آرام و متمرکز برای جلسات کاری و مذاکره با خریداران و فروشندگان در نظر گرفته شود. این فضا باید جدا از سایر فضاها باشد و دارای وضعیت رسمی باشد.

مسیر را در فروشگاه مشخص کنید

تعریف مسیر در فروشگاه های بزرگ بسیار مهم است و باعث سردرگمی مشتری نمی شود. در این مرحله ، مسیری برای مشتری باید کاملاً نامحسوس مشخص شود. این مسیر مشتری را از همان ابتدا به سمتی می برد که فروشنده می خواهد. این مسیر با توجه به نوع چیدمان مغازه طراحی شده است. یکی از اصول طراحی مسیر در فروشگاه ، فضای کافی برای مسافرت مشتریان است.

ویترین یا نمای بیرونی مغازه

ویترین هر فروشگاه نمادی از داخل فروشگاه و نقطه جذاب آن برای هر مشتری است. اگر تمام مراحل قبلی در مغازه یا فروشگاه رعایت شده باشد ، اما مغازه نمای جذابی نداشته باشد ، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. در واقع ، مشتری باید وارد فروشگاه شود و سپس به روشهای دیگر مشتری واقعی شود.

در نمای بیرونی مغازه ، به همان اندازه که رنگها مهم هستند ، نور نیز تأثیر بسزایی دارد. نور ویترین نباید زیاد یا خیلی کم باشد و مناسب محیط باشد.

محل قرارگیری صندوق

صندوق باید در آخرین نقطه فروشگاه در نظر گرفته شود. در واقع ، باید در جایی قرار گیرد که مشتری سپس فروشگاه را ترک کند. اهمیت تعیین مسیر برای مشتری نیز در این قسمت مشخص شده است. این فضا باید دارای رنگ های آرامش بخش و آرامش بخش باشد. بهتر است فضایی شفاف و ساده برای صندوقدار و فضایی برای نشستن مشتریان در این منطقه طراحی شود.

 

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

یکی از راه های تزئین آشپزخانه استفاده از سنگ بین کابینتی شیراز است که تاثیر فوق العاده ای در زیبایی آشپزخانه دارد. برای ایجاد تغییر جدید در فضای آشپزخانه می توانید از یک دیوارپوش متناسب با رنگ و دکور آشپزخانه برای پوشاندن این دیوار استفاده کنید.

دیوارپوش بین کابینتی ، دیواری است که دیوار پشتی گاز ، سینک ظرفشویی و پیشخوان آشپزخانه را می پوشاند. دیوارهای آشپزخانه در اثر پخت بسیار کدر و چرب می شوند و استفاده از مواد غذایی و ذرات روغن روی آنها ظاهر می شود ، بنابراین استفاده از یک دیوارپوش مناسب باعث ایجاد سطحی تمیز و براق بر روی دیوار بین کابینت ها و در صورت چربی و خاک روی آن می شود. دیوار را می توان به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز کرد.

نحوه انتخاب دیوارپوش بین کابینت

اگر دکوراسیون خانه شما و رنگ کابینت ها روشن است ، باید از رنگ تیره برای پوشش دیوار بین کابینت ها استفاده کنید. استفاده از ترکیب سایه روشن زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می بخشد. این پوشش دیوار در واقع محافظی برای دیوار در برابر لکه های روغن و پراکندگی مواد غذایی است.

همچنین پوشش دیوار آشپزخانه باید با مصالح به کار رفته در آشپزخانه هماهنگ باشد. از جمله مدرن ترین مصالح مورد استفاده برای پوشش فضای بین کابینت ها می توان به سرامیک ، سنگ ، چوب ، شیشه ، کاشی و استیل اشاره کرد که به راحتی با چسب به دیوار وصل می شوند. مدرن ترین دیوارپوش های بین کابینتی به شرح زیر است.

دیوارپوش بین کابینت های شیشه ای

این دیوار پوش یکی از مدرن ترین و به روزترین پوشش ها است که رنگ شیشه آن با توجه به دکوراسیون آشپزخانه قابل انتخاب است. شیشه یک ماده براق و شفاف است که نور را منعکس می کند ، بنابراین نمی توان از تأثیر آن بر روشنایی فضا چشم پوشی کرد. اگر الگوی رنگ آشپزخانه شما سفید است ، بهتر است از رنگ های شاد برای پوشش دیوار استفاده کنید. زیرا جذابیت فضا دو چندان خواهد شد.

دیوار پوش بین کابینت های سرامیکی

این مدل یکی از رایج ترین انواع دیوارپوش است که در طرح ها و رنگ های مختلف در اکثر آشپزخانه ها دیده می شود. سرامیک ماده ای است که به راحتی تمیز می شود ، بنابراین بهترین گزینه برای دیوار بالای اجاق گاز است ، زیرا در صورت جذب خاک ، می توان آن را با قاشق و مواد شوینده مانند روز اول تمیز کرد. طرح و رنگ سرامیک باید با توجه به تم کلی فضا انتخاب شود.

دیوار پوش بین کابینت های سنگی

این مدل عمدتا زمانی استفاده می شود که رنگ کابینت ها تیره است. استفاده از سنگ آنتیک در پوشش دیوار آشپزخانه ظاهری مدرن و خاص به فضای آشپزخانه می بخشد و تاریکی و شلوغی فضای آشپزخانه را می شکند. تمیز کردن سنگ عتیقه به دلیل سطح متخلخل آن کمی مشکل است ، بنابراین توصیه می شود در آشپزخانه هایی که عملیات پخت و پز کمتر انجام می شود از این نوع سنگ استفاده کنید. تنوع رنگی دیوارپوش های سنگی زیاد است و شما می توانید رنگ دلخواه را مطابق سلیقه خود انتخاب کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

سنگ تراورتن

یکی از کاربردهای تراورتن استفاده از آن به عنوان ماده ای برای ساخت دیوار بین کابینت ها است. استفاده از کاشی های تراورتن در طراحی دیوار بین کابینتی می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند و حتی به نقطه کانونی در طراحی آشپزخانه تبدیل شود.

استفاده از سنگ تراورتن در طراحی دیوار بین کابینت ها باعث می شود فضای آشپزخانه جلوه ای کلاسیک به خود بگیرد و همچنین باعث ایجاد گرما در فضای آشپزخانه می شود. یکی از جذابیت های استفاده از این سنگ ساختار نامنظم و همچنین بافت آن است. این به جذابیت استفاده از این کاشی ها می افزاید.

استفاده از کاشی های تراورتن در کنار پیشخوان که از سنگ مرمر ساخته شده است ، نمای زیبایی را ایجاد می کند. استفاده از عناصر چوبی مانند صندلی های چوبی نیز مثال خوبی برای استفاده در این طرح است. قطعا ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که استفاده از آنها جلوه ای زیبا و متفاوت ایجاد می کند.

دیوار پوش بین کابینت های چوبی

چوب نیز یکی از موادی است که می تواند به عنوان دیوارپوش در آشپزخانه ای که به سبک روستیک طراحی شده است مورد استفاده قرار گیرد. تنها عیب چوب طبیعی جذب گرد و غبار است ، اما می توان از چوب روکش دار استفاده کرد که در برابر جذب آلودگی مقاوم تر است. البته استفاده از یک لایه لاک نیز می تواند سطح چوب را صیقل دهد تا در صورت آلودگی و گرد و غبار تمیز شود.

پوشش دیوار بین کابینت های فلزی

استفاده از فولاد ضد زنگ به عنوان پوشش دیوار بین کابینت مزایایی دارد. یکی از مزایای استفاده از این عنصر عدم تخلخل آن است. بر اساس این ویژگی ، باکتری ها نمی توانند به آن نفوذ کنند و این به شما کمک می کند تا فضای آشپزخانه را ضدعفونی کنید. مزیت دیگر استفاده از این عنصر ایجاد فضایی شیک و به روز است.

پوشش دیوار فولادی

دیوارپوش های فولادی متوسط ​​در طراحی مدرن از جایگاه ویژه ای برخوردارند و جلوه ای منحصر به فرد ایجاد می کنند. همچنین ، از آنجا که این عنصر از تنوع بالایی برخوردار است ، می توان به راحتی آن را در کنار سایر رنگها و انواع مختلف مواد استفاده کرد. استفاده از این ایده در طراحی سبک مینیمالیستی نیز استفاده می شود.

اگر شما یکی از صاحبان رستوران هستید و به دنبال ایده هایی برای طراحی آشپزخانه رستوران خود هستید ، استفاده از این ایده بهترین گزینه پیش روی شماست. زیرا همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است و برای چنین فضایی بسیار مناسب است. همچنین از دیگر مزایای استفاده از فلز فولادی در طراحی دیوار بین کابینت می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد.

فولاد دارای خاصیت بازتاب نور است. بنابراین اگر به دنبال ایده ای برای طراحی آشپزخانه کوچک هستید ، می توانید از این ایده برای طراحی دیوار بین کابینت استفاده کنید. زیرا استفاده از این دیوار بین کابینت ها با بازتاب نور می تواند به شما در نشان دادن فضای آشپزخانه بزرگتر کمک کند.

پوشش دیوار بین کابینت کاشی

استفاده از کاشی برای دیوار بین کابینت ها نمای بسیار خوبی را در آشپزخانه ایجاد می کند. کاشی ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. کاشی های سفید براق یکی از بهترین انواع کاشی هستند که می توانید بین دیوارها بین کابینت ها از آن استفاده کنید. تمیز کردن این کاشی ها نیز بسیار آسان است.

استفاده از کاشی برای دیوار بین کابینت و حتی دیوارهای دیگر انتخاب خوبی است و در طراحی مدرن نیز استفاده می شود. استفاده از این کاشی ها فضایی سرزنده در آشپزخانه ایجاد می کند. استفاده از آنها همچنین به شما امکان می دهد از رنگ های متنوع در آشپزخانه استفاده کنید.

نکات پایانی

آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین قسمت های هر خانه شناخته می شود و بنابراین طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایده های زیادی برای طراحی این قسمت از خانه وجود دارد. همچنین می توان از عناصر زیادی برای طراحی آشپزخانه استفاده کرد.

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز شیراز یک پانل پیش ساخته بتنی است که در سطح نهایی کار در نمای بیرونی ، داخلی یا کف استفاده می شود و پس از نصب ، از هیچ گونه مصالح و روکش دیگری استفاده نمی شود. بنابراین ، کیفیت و ظاهر پانل ها بسیار مهم است.

بتن در جهان به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان شناخته می شود ، سهولت تولید ، عمر طولانی و مقاومت در برابر آب و هوا ، این محصول را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از صنعت ساختمان سازی و با توجه به رشد طرح های مدرن و در معرض دید قرار داده است. استفاده از این مصالح در سازه های معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در برخی طرح ها علاوه بر اینکه به عنوان نمای نهایی کار مورد استفاده قرار می گیرد ، نقش سازه را نیز ایفا می کند که در این صورت بتن در محل اجرا می شود.

کاربردهای بتن اکسپوز

بتن نمایان شده ، به دلیل تنوع در ظاهر و توانایی ساخت و تولید ابعاد مختلف ، به طراحان ، مهندسان و کارفرمایان اجازه می دهد تا انتخاب گسترده ای در مورد پروژه خود ، تنوع در ابعاد و بافت ، سطح نهایی زیبا داشته باشند و این کار را برای کسانی که به معماری مدرن علاقه مند هستند

به دلیل وجود سیمان که دارای خاصیت چسبندگی بسیار قوی است ، می تواند محصولی قوی برای نمای ساختمان که در مجاورت تغییرات آب و هوایی و محیطی قرار دارد باشد.

از پانل های آن در نمای داخلی و خارجی استفاده می شود و این پانل ها به دلیل سطح قابل مشاهده بتن در نما ، وجود هرگونه تخلخل و برآمدگی روی سطح ، در دو بعد استاندارد و سفارشی قابل تولید هستند. نما کیفیت ظاهر آن را کاهش می دهد ، تابلوهای مورد استفاده در نمای بیرونی ،

 به دلیل قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی متغیر ، باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند ، اما در نمای داخلی زیبایی و کیفیت سطح کار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

موارد استفاده:

یکی از مهمترین عوامل استفاده از آن سازگاری آن با سایر مصالح به کار رفته در نما یا اطراف آن است و در صورت رعایت این نسبت ، قطعاً زیبایی نما دو چندان می شود.

بتن اکسپوز بیرونی و بیرونی

این امر در نمای داخلی اهمیت بیشتری دارد و با توجه به رنگ خاص بتن و سرد بودن آن ، استفاده از آن در کنار مصالح داغ می تواند تضاد زیبایی ایجاد کند ، چوب و آجر از جمله مصالحی هستند که به دلیل گرمی قابل گرم شدن هستند. احساس بتن سرد را خنثی کرده و فضا را متعادل کنید.

بتن اکسپوز طبیعت سردی دارد و سرمای خاصی را در فضا از نظر بصری و فیزیکی منعکس می کند. با توجه به اینکه این متریال در فضاهای مدرن و معاصر کاربرد فراوانی دارد ، استفاده از آن باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود و مطابق با شرایط فضای مورد نظر استفاده شود.
برخی موارد استفاده:

.نمای داخلی و خارجی را پوشش دهید
.پوشش کف و راه پله
.ساخت جعبه گل و مبلمان محوطه سازی فضای باز
.عناصر و دکوراسیون دکوراسیون داخلی و…

مزایای استفاده

مواد اولیه بتنی نمایان شده همان مواد اولیه بتن است ، بنابراین عمر طولانی دارد.

با توجه به مقاومت در برابر شرایط جوی ، عملیات اجرایی آن در تمام فصول قابل اجرا است.

قابلیت تولید و اجرا در ابعاد و اندازه های مختلف را دارد.

استفاده از بتن اکسپوز

این به طراحان اجازه می دهد هیچ محدودیتی در ابعاد مورد نظر خود نداشته باشند و طرح و طراحی خود را دقیقاً مطابق سلیقه خود پیاده کنند.

سرعت اجرای بالایی دارد و زمان اجرای پروژه کمتر از بسیاری از مصالح دیگر است.

قابل نصب با ملات یا اتصالات خشک.

عوامل موثر در زیباسازی پنل های بتن اکسپوز و نما:

برای دستیابی به سطحی صاف ، صیقلی و صیقلی از صفحات بتنی اکسپوز شده ، باید ترتیبات خاصی اتخاذ شود تا در تولید این پانل ها اختلالی ایجاد نشود. از جمله شرایطی که هنگام تولید باید در نظر گرفته شود موارد زیر است:

از قالبها به درستی برای تولید بتن با سطح صیقلی استفاده کنید ، به عنوان مثال ، تمیز کردن کامل قالبها پس از اتمام کار و همچنین روانکاری قالبها قبل از قالب گیری بعدی.

پس از چندین بار استفاده از الگوها ، از الگوهای جدید و سالم استفاده کنید.

قالبها باید کاملاً بسته شوند.

از همان ذرات ریز در ترکیب بتن استفاده کنید تا محصول نهایی ظاهری کاملاً یکنواخت و یکپارچه داشته باشد.

قالب هم سطح است و سطح بتن هیچ زاویه ای با سطح عمودی یا افقی ندارد.

در مراحل اختلاط بتن ، با استفاده از ویبراتور منافذ خالی و حباب های موجود در بتن را از بین ببرید.

باید از روان کننده ها برای از بین بردن هرگونه تخلخل ، منافذ و ایجاد سطح صاف و همچنین افزودنی هایی که مقاومت کششی و فشاری بتن نمایان شده را افزایش می دهند ، استفاده کرد.

پس از نصب و اجرای تابلوهای بتنی اکسپوز و با در نظر گرفتن کلیه اقدامات لازم ، ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم که نیاز به تعمیر بتن نمایان دارد ، که با توجه به ابعاد کار ، ضخامت پانل و محل مورد نظر ، از تکنیک های مختلف برای مرمت در ترمیم بتن ، یکنواختی رنگ بتن و بتن ترمیمی بسیار مهم است.

راهنمای خرید بتن اکسپوز:

1- ابعاد پانل بتن اکسپوز:

 ابعاد پانل های بتنی نمایان شده در دو گروه مربع و مستطیل است. با توجه به زیبایی طرح مورد نظر ، ابعاد دیوار یا کف و همچنین تناسب فضا ، ابعاد پنل مورد نظر را می توان انتخاب کرد و همچنین با توجه به برجستگی های پانل ها. از نمای اصلی و عیوب موجود در نما نیز می توان از قطعات سفارشی L و U شکل استفاده کرد که در این صورت درزهای کمتری در نما ایجاد می شود.

2- کیفیت پانل بتن اکسپوز:

هنگام خرید باید به کیفیت بالای این تابلوها بسیار توجه کرد زیرا کیفیت پانل ها در دوام ، درخشندگی و ناهمواری ، زیبایی بصری و همچنین سهولت نصب بسیار مثر است.

3- روش نصب تابلو:

قبل از خرید تابلوهای آن ، باید روش نصب مورد نظر را مشخص کرده و پنل ها را مطابق آن خریداری کنید. انتخاب روش نصب تابلو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است: مواد دیوار ، محدودیت های فضای نصب ، ابعاد دیوار و…

4- قیمت پانل بتن اکسپوز:

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در مرحله خرید پانل بتنی اکسپوز قیمت آن است. با رعایت اصول اجرایی و حرفه ای در تولید ، عواملی مانند روش های مختلف تولید تابلو ، نوع قالب بندی برای قالب گیری بتن و پخت مناسب ، تأثیر مستقیم بر قیمت دارد. آنها محصول نهایی را به پایان رسانده اند.

اجرای بتن اکسپوز درجا:

این روش بیشتر در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا فرآیند تولید بتن اکسپوز در این روش در محل پروژه انجام می شود ، یعنی تمام مراحل کار مانند بتن ریزی و انجام در محل پروژه و در نتیجه به آن بتن انجام می شود. درجا می گویند.

استفاده از این روش معمولاً به دو دلیل انجام می شود: اول ، این پروژه دارای ابعاد و پیچیدگی زیادی است و استفاده از پانل های پیش ساخته تا حد زیادی غیرممکن است ، و دوم ، قسمت یا قطعات بتنی علاوه بر سطح آن ، که در نظر گرفته می شود. به عنوان نما ، همچنین نقش ساختاری ایفا می کند.

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

شخصی سازی کردن:

شخصی سازی برای مطب پزشکان است.

شخصی سازی به این معناست که ؛ دفتر باید طوری طراحی شود که با خدمات ارائه شده به مردم هماهنگی کامل داشته باشد. برای مثال مطب دندانپزشکی با مطب متخصص قلب یا مطب اطفال کاملاً متفاوت است.

مطب یک روانشناس بالینی باید به جنبه های احساسی و روانی آن بسیار دقت کند.

مطب متخصص اطفال باید به گونه ای طراحی شود که با روحیه کودکان متناسب باشد.

مطب پزشک ارتوپدی باید طوری طراحی شود که رفت و آمد به تمام نقاط آن به راحتی امکان پذیر باشد.

به در ورودی دقت کنید:

طراحی در ورودی مطب ممکن است احساسات و راحتی بیمار را تغییر دهد. درها معمولاً باید تا حد امکان بزرگ شوند تا بیماران بتوانند با آنها وارد شوند. باید برای ویلچر کنار پله های ورودی رمپ طراحی شود. مبلمان را در ورودی دفتر نصب نکنید.

در قسمت انتظار مطب باید فضایی برای وسایل بیماران اختصاص داده شود.


به قسمت پذیرش توجه کنید:

در این قسمت ، مهم است که فاصله و ارتفاع مراجعه کنندگان به منشی بسیار مناسب باشد ، نه خیلی دور ، نه خیلی نزدیک ، نه خیلی کم و نه زیاد. و باید مکانی ایجاد شود تا بیمار یا همراه او به راحتی فرم ها را پر کرده یا تسویه حساب کنند.

به بخش انتظار توجه کنید:

منطقه انتظار مطب مهمترین قسمت آن است ، زیرا بیماران و همراهان آنها ممکن است زمان زیادی را در آنجا سپری کنند ، در این زمان آنها ممکن است کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشند ، بنابراین توجه زیادی به آنها می کنند. محیط اطراف. رنگهای استفاده شده در این قسمت باید بسیار ملایم و ملایم باشد و باعث آرامش بیماران و کاهش شدت استرس آنها شود.

علاوه بر این ، قسمت نشیمن ، صندلی یا مبلمانی که در این مدت روی آن می نشیند باید بسیار استاندارد و راحت باشد تا خسته نشوید.

نور در این فضا باید متعادل باشد ، نه خیلی کم و نه زیاد و تند و زننده. در این قسمت سعی کنید مواردی مانند مجلات ، روزنامه ها و کتابها را برای مطالعه درج کنید.

تجهیزات را به روز نگه دارید:

موضوع تجهیزات اداری بسیار مهم و تخصصی است. محل نصب آنها باید بسیار استاندارد باشد ، بنابراین سعی کنید تا آنجا که ممکن است با یک مهندس پزشکی مشورت کنید ، زیرا آنها برای درمان یا تشخیص هستند.

سیم ها و لوازم جانبی آنها باید در مکان خاصی در داخل دیوار یا مکان مخفی دیگری قرار گیرند تا فضا بسیار تمیز به نظر برسد.


به نورپردازی دفتر توجه کافی داشته باشید:

نور موردی است که بستگی زیادی به خدمات مطب دارد ، به عنوان مثال مطب دندانپزشکی علاوه بر اینکه نور زیادی می خواهد ، به نورهای قابل تنظیم در قسمت های مختلف مطب نیز نیاز دارد.

نور معمولاً باید بیشتر در اتاقهای معاینه و کمتر در اتاق انتظار باشد.

به موضوع رنگ توجه زیادی داشته باشید:

تأثیر بازی رنگ ها برای مدت طولانی به همه افراد ثابت شده است ، علم روانشناسی رنگ بسیار تأثیرگذار و مهم است. رنگها می توانند بزرگ ، کوچک ، تمیز ، کثیف و. به به موثر باشد.

معمولا به عنوان رنگ غالب و اصلی فضای اداری از رنگ های خنثی مانند ؛ سفید ، خاکستری کم رنگ ، استخوانی ، کرمی و. به به استفاده شده.

علاوه بر رنگ دیوارها و سطوح ، رنگ مبلمان ، صفحه نمایش ، سقف و کف را نیز باید در نظر گرفت.

به کفپوش توجه زیادی داشته باشید:

مسائل بهداشتی و استاندارد در مطب پزشکان و دندانپزشکان بسیار مهم است. کفپوش باید دائماً ضد عفونی شود و همچنین از مقاومت بالایی در برابر حرکت تعداد زیادی از مشتریان برخوردار باشد.

علاوه بر این باید از کفهای بدون لغزش به ویژه در جراحی های اطفال و ارتوپدی استفاده کرد.

رنگ مناسب برای طراحی دفتر خود را انتخاب کنید:

هر رنگ دارای معنی و انرژی متفاوتی است ، ترکیب هر یک از رنگها با هم احساس متفاوتی را به بیماران و مراجعه کنندگان می دهد. در مطب متخصص اطفال باید از رنگ های متفاوت و شاد و برخلاف مطب های دیگر استفاده شود. که حداکثر از دو رنگ استفاده می کنند ، در اینجا آنها همچنین می توانند از چندین رنگ مختلف رنگین کمان استفاده کنند.

از لوازم بچه گانه نیز استفاده کنید. این کار روح کودک را نرم می کند و به او انگیزه می دهد که در آنجا بماند و منتظر بماند.

یا مثلاً در مطب های روانشناسان ، روانپزشکان و متخصصان مغز و اعصاب باید از رنگ هایی استفاده کرد که با اعصاب بیمار بازی نمی کند ، ملایم و آرامش بخش است.

در طراحی دفتر به پارتیشن ها توجه کنید:

تقسیم بندی موضوعی است که ممکن است برای مردم اهمیت چندانی نداشته باشد ، اما در اصل بسیار مهم است ، زیرا ممکن است این جداکننده ها فضا را از قسمت های اشتباه جدا کنند و بخشی از فضا بسیار باریک و ناامید کننده باشد یا باعث شود که حریم خصوصی رعایت نشود. اصلاً در قسمتی که واقعاً مورد نیاز است.

به پیشخوان و محل منشی توجه کنید:

میز منشی معمولاً در منطقه انتظار است ، بنابراین همه مشتریان آن را می بینند و با آن برخورد می کنند.

پیشنهاد ویژه برای این فضا ؛ ویژگی آب را در آن قرار دهید ، زیرا صدای آب همیشه آرام می شود. طبق تحقیقات انجام شده ، استفاده از دیوار سبز در این محیط ، شادی و نشاط را در آنجا چند برابر می کند.

اگر مبلمان ، میزها و صندلی ها به رنگ روشن باشند ، مشتریان را آرام می کند.

علاوه بر این ، سبک طراحی یک دفتر باید مدرن و مینیمال باشد و از طرح های شلوغ و سنتی خودداری شود.

به تجهیزات و ملزومات اداری توجه کنید.

طراحی داخلی مطب در شیراز ، به دلیل طبیعت درمانی بودن فضا ، توجه خاصی را می طلبد. این طرح حساسیت های زیادی دارد که باید رعایت شود.

یک تیم معماری یا معمار باید بر تجربه خود تکیه کرده و اصول طراحی داخلی را کاملاً بشناسد و بتواند ایده های جذاب و کاربردی برای طراحی داخلی دفتر ارائه دهد.

  • حسن نامجو