مشاغل مربوط به دکوراسیون داخلی عمران و معماری

معرفی مشاغل دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه، کناف, کاغذ دیواری و... در شیراز

مشاغل مربوط به دکوراسیون داخلی عمران و معماری

معرفی مشاغل دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه، کناف, کاغذ دیواری و... در شیراز

معرفی تمامی شرکت های به نام در زمینه دکوراسیون داخلی و عمران و معماری، کابینت آشپزخانه، بازسازی خانه ها قدیمی،کناف سقف, کاغذ دیواری و.. در شیراز

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

8 نمونه عالی از صفحه FAQ در شیراز و نحوه ایجاد صفحه خود

صفحه پرسش و پاسخ بخش کلیدی یک پایگاه دانش است. با این نمونه‌های صفحه پرسش‌های متداول، الهام بگیرید تا خودتان را بسازید.

از آنجایی که افراد بیشتری به دلیل کووید-19 در خانه می مانند، نیاز بیشتری به خدمات مشتری وجود دارد - گزارش Benchmark's Snapshot Zendesk نشان داد که درخواست های پشتیبانی از زمان شروع همه گیری 16 درصد افزایش یافته است.

حجم بالاتر درخواست های مشتری باعث می شود که نمایندگان استرس بیشتری داشته باشند. گزارش Trends Experience Customer Zendesk در سال 2021 نشان داد که 68 درصد از نمایندگان پشتیبانی از افزایش حجم کاری احساس غمگینی می کنند. پرسنل پر استرس - به علاوه زمان انتظار طولانی - مطمئناً منجر به مشتریان ناراضی می شود.

برای مدیریت این سرریز بلیط ها، کاری را انجام دهید که حرفه ای ها انجام می دهند: به مشتریان خود اجازه دهید با سلف سرویس کنترل را در دست بگیرند.

60 درصد از شرکت‌ها گزارش کرده‌اند که در سال گذشته سرمایه‌گذاری خود را در سلف‌سرویس افزایش داده‌اند، و دلیل اینکه چرا: سلف‌سرویس به مشتریان شما این امکان را می‌دهد که فعالانه به دنبال راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود باشند، بدون نیاز به ارتباط با یک نماینده پشتیبانی، هستند. همچنین تیم شما را برای رسیدگی به مسائل پیچیده ای که مشتریان نمی توانند به تنهایی حل کنند، آزاد می کند.

در حالی که پرسش‌های متداول به طور سنتی به عنوان فهرستی اساسی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند بخشی از مرکز کمک بزرگ‌تر یک شرکت باشد - یک پایگاه دانش جامع که مشتریان را قادر می‌سازد تا به طور مستقل راه‌حل‌هایی را بیابند. این به شما امکان می دهد مقالات راهنما را در طول زمان و با رشد شرکت خود بسازید و مدیریت کنید. اگر آماده ارائه گزینه های سلف سرویس هستید، صفحه پرسش های متداول مکانی عالی برای شروع است. برای مشتریانی با طیف وسیعی از نیازها مفید است، و مقرون به صرفه و سریع اجرا می شود.

 

FAQ

 

صفحه FAQ در شیراز چیست؟

صفحه پرسش‌های متداول (پرسش‌های متداول) بخش کلیدی یک پایگاه دانش است زیرا به رایج‌ترین سؤالات مشتریان می‌پردازد و برای مشتریان در تمام مراحل سفر مشتری مفید است. FAQ سایت در شیراز با یک سوال شروع می شود و سپس به طور خلاصه به آن پاسخ می دهد. در قالب یک پایگاه دانش، پرسش‌های متداول می‌توانند به‌عنوان مقاله‌های خودشان عمل کنند (به‌عنوان مثال، «چگونه رمز عبور تنظیم کنم؟») یا در یک سری طولانی‌تر گنجانده شوند (مانند «چگونه با حساب خود شروع کنیم»). خارج از مرکز راهنمایی، یک ربات چت نیز می تواند از طریق پرسش های متداول پشتیبانی ارائه دهد.

 

نحوه ایجاد یک صفحه FAQدر شیراز

اگر می‌خواهید یک بخش پرسش‌های متداول ایجاد کنید که با مشتریان خود طنین‌انداز شود، فقط چند سؤال و پاسخ معمولی را در صفحه سایت مطرح نکنید. به دقت در مورد چه سؤالاتی فکر کنید، در نظر بگیرید که چه کسی (و چگونه) پاسخ می دهد، و راه حل های مرحله بعدی را برای زمانی که FAQ  کافی نیست ارائه دهید.

 

نکاتی برای نوشتن یک صفحه FAQ خوب در شیراز

 

از داده ها برای انتخاب سوالات مناسب استفاده کنید

معیارهای روشنی را در مورد پاسخگویی شکل دهید

راه حل های متعددی ارائه دهید

پیشرفت خود را پیگیری کنید

صفحه FAQ  خود را به راحتی پیدا کنید

از داده ها برای انتخاب سوالات مناسب استفاده کنید

برای اینکه واقعاً مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید، از داده های CRM خود استفاده کنید تا متداول ترین سؤالات را در همه کانال ها کشف کنید و ببینید چگونه نمایندگان پشتیبانی آنها را دسته بندی می کنند.

از نمایندگان خود بخواهید که گزارش راه حل های غیرمعمول مفیدی را که با مشتریان به اشتراک گذاشته اند، در حالی که در تماس های پشتیبانی هستند، نگهداری کنند. اگر سؤالات این پاسخ ها به اندازه کافی ساده هستند، آنها را به صفحه FAQ  اضافه کنید.

راه دیگر برای فهمیدن اینکه به چه سوالاتی باید پاسخ دهید این است که کاربران غیر بومی سایت و محصولات شما را آزمایش کنند. سپس، از آنها بپرسید که آیا جنبه های گیج کننده ای پیدا کرده اند. این دیدگاه "بیگانه" را به شما می دهد که ممکن است نتوانید با دانش عمیق تر خود از نام تجاری خود پیدا کنید.

 

 

FAQ

 

معیارهای روشنی را در مورد پاسخگویی شکل دهید

هنگامی که متداول ترین سؤالات را مشخص کردید، باید تصمیم بگیرید که چه کسی به آنها پاسخ می دهد - و چگونه آنها این کار را انجام می دهند.

هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. برخی از شرکت‌ها صفحات ثابتی از پاسخ به سؤالات رایج ایجاد می‌کنند، مانند نمونه‌های FAQ  در شیراز خرس سرگردان و DoggieLawn که قبلاً برجسته شد. دیگران، مانند Zendesk، از نرم‌افزار پایگاه دانش خود برای مرکز کمک خود، همراه با فناوری هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مشتریان استفاده می‌کنند. قالبی که انتخاب می کنید احتمالاً به پیچیدگی پاسخگویی به سؤالات شما بستگی دارد.

راه حل های متعددی برای FAQ  در شیراز ارائه دهید

فراتر از یک یا دو جمله به عنوان پاسخ فکر کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید ارزش بیشتری به تجربه مشتریان خود اضافه کنید. به سایر آموزش ها، مقالات یا صفحات وب در پاسخ خود پیوند دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی منابع مرتبط را پیدا کنند.

همچنین می‌توانید مسیر Fabletics را در نظر بگیرید و عبارت «آیا این به سؤال شما پاسخ داد؟» اضافه کنید. نظرسنجی در پایان پاسخ FAQ  در شیراز شما. اگر مشتری «نه» را انتخاب کرد، او را به سؤالات مشابهی راهنمایی کنید که ممکن است به او در حل مشکل کمک کند.

اگر سؤال مشتری در FAQ در شیراز شما فهرست نشده است، دریافت کمک را از راه دیگری برای او آسان کنید. یک راه حل خوب این است که یک نوار جستجو در صفحه قرار دهید تا بتوانند سایت شما را با استفاده از کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات اضافی مرور کنند.

 

پیشرفت  FAQ خود را پیگیری کنید

هنگامی که تعداد زیادی سؤال و پاسخ ارسال کردید، از فکر کردن به صفحه FAQ در شیراز خود دست نکشید. در عوض، به دنبال راه‌هایی باشید که دائماً به بانک پاسخ‌دهی خود اضافه کنید و به تغییر سؤالاتی که پست می‌کنید بر اساس نیازهای مشتری ادامه دهید.

اگر انتخاب کردید که از نظرسنجی یک سوالی در پایان پاسخ های خود استفاده کنید، بررسی کنید که چند نفر آنها را به عنوان مفید یا غیر مفید علامت گذاری می کنند. برای سؤالاتی که اکثر مشتریان گفتند پاسخ کمکی نمی کند، ببینید چگونه می توانید آن پاسخ را با منابع بیشتر گسترش دهید. یا اضافه کردن سؤالات جدید به صفحه FAQ  در شیراز خود را برای پر کردن شکاف ها در نظر بگیرید.

همچنین می‌توانید از معیارهای CRM برای تعیین اینکه آیا صفحه پرسش‌های متداول شما به نتیجه رسیده است یا خیر استفاده کنید. اگر صفحه شما با موفقیت مشکلات مشتری را حل می کند، باید کاهش حجم تماس و افزایش ترافیک صفحه پرسش و پاسخ را تجربه کنید. این تأیید می کند که مشتریان راه حل هایی را از طریق سلف سرویس بدون نیاز به درگیر شدن با یک نماینده پشتیبانی پیدا می کنند.

 

صفحه FAQ خود را به راحتی  در شیراز پیدا کنید

برای اینکه مشتریان از صفحه FAQ  شما استفاده کنند، باید به راحتی در دسترس باشد - چه در سایت شما و چه خارج از آن.

با بهینه سازی محتوا برای جستجو با تاکتیک های سئو شروع کنید. به این ترتیب، اگر مشتریان به جای بازدید از وب‌سایت شما، برای پاسخ به محصول شما به Google مراجعه کنند، موتور جستجو همچنان می‌تواند آنها را به صفحه FAQ در شیراز درست هدایت کند.

برای مشتریانی که مستقیماً برای پاسخ به سایت شما می روند، پیوند سؤالات متداول یا صفحه پشتیبانی خود را در مکانی کاملاً قابل مشاهده - ترجیحاً در نوار پیمایش بالا قرار دهید. این کار مشتریان را تشویق می‌کند تا قبل از تماس با نماینده پشتیبانی یا باز کردن بلیط، FAQ  در شیراز را مطالعه کنند.

هنگامی که مشتریان به صفحه رسیدند، مطمئن شوید که FAQ  شما به خوبی سازماندهی شده و شهودی است. نکته اصلی این است که به مشتریان خود اجازه دهید به خودشان خدمات ارائه دهند، بنابراین صفحه باید برای پیمایش ساده باشد. اگر بیش از 20 سوال و پاسخ برای ارسال دارید، باید یک نوار جستجو نیز قرار دهید.

 

FAQ سایت در شیراز

 

 

هدف از صفحه FAQ چیست؟

هدف از صفحه پرسش‌های متداول ارائه پاسخ‌های سریع به سوالات رایجی است که کسب‌وکار شما می‌تواند پیش‌بینی کند. صفحه پرسش‌های متداول به مشتریان این امکان را می‌دهد که به خود خدمت کنند و آنها را قادر می‌سازد تا به‌سرعت راه‌حل‌ها را خودشان پیدا کنند. صفحات پرسش‌های متداول برای حل هر مشکلی طراحی نشده‌اند، به همین دلیل مهم است که گزینه‌ای برای مشتریان برای تماس با یک نماینده زنده در نظر گرفته شود.

 

آیا به صفحه FAQدر شیراز نیاز دارید؟

آیا نمایندگان شما زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به سؤالات اساسی یکسان می کنند؟ این نشانگر خوبی است که شما به یک صفحه پرسش و پاسخ نیاز دارید.

 

صفحه پرسش‌های متداول همچنین مکانی عالی برای شروع ساخت مرکز کمک است. هنگام ایجاد یک پایگاه دانش، شروع با نوشتن مقاله برای FAQ  و سپس گسترش مداوم آن محتوا کمک می کند. به دنبال بلیط های تک لمسی متداول باشید—آنهایی که با یک پاسخ ساده حل می شوند. احتمالاً قبلاً توسط یک تیم محصول یا مستندات به صورت داخلی نوشته شده است. آنها را می توان به سرعت به عنوان مقالات پرسش و پاسخ در یک پایگاه دانش در حال رشد منتشر کرد یا حتی به یک ربات چت تحویل داد.

 

کجا می توانید یک صفحه FAQ  در شیراز قرار دهید؟

می‌توانید یک صفحه FAQ  را در مرکز راهنمایی خود، در صفحه تسویه‌حساب یا محصول یا هر جایی که ممکن است مشتریانتان گیر کنند، قرار دهید. همچنین می‌توانید یک ربات چت برای پاسخ به سؤالات متداول در هر نقطه از وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید.

 

آیا FAQ برای سئو خوب است؟

صفحات پرسش و پاسخ و مراکز راهنمایی، به طور کلی، برای سئو عالی هستند. هنگامی که صحبت از خدمات مشتری به میان می‌آید، مشتریان از عبارت «Google it» استفاده کرده‌اند. آنها وقتی با مشکل مواجه می شوند ابتدا منابع آنلاین شرکت را بررسی می کنند و سلف سرویس را ترجیح می دهند زیرا سریع و راحت است. به جای اینکه مشتریان خود را در صفحات گوگل سرگردان کنید، بهینه سازی صفحه پرسش های متداول به آنها کمک می کند اطلاعات را سریعتر پیدا کنند.

 

بنابراین، چگونه می توان صفحات پرسش و پاسخ مناسب سئو را ایجاد کرد؟ در اینجا چند نکته متداول طراحی صفحه آورده شده است.

 

برای درک چگونگی جستجوی مشتریان و شناسایی شکاف‌های موجود در محتوای فعلی‌تان، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

محتوای خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل به راحتی بتواند آن را بخزد. به عنوان مثال، مدل خوشه موضوعی به سازماندهی محتوای شما بر اساس موضوع اصلی و موضوعات فرعی کمک می کند.

با زیرعنوان ها، لیست های گلوله ای و پاراگراف های کوتاه، محتوای خود را قابل هضم کنید.

از پیوندهای داخلی برای اتصال مقالات مرتبط استفاده کنید.

با توجه به مواردی مانند محتوای قدیمی، سرعت سایت و ابزارهای تست تلفن همراه، پایگاه دانش خود را به طور کارآمد حفظ کنید.

 

FAQ در شیراز

 

هدف از صفحه FAQ چیست؟

هدف از صفحه پرسش‌های متداول ارائه پاسخ‌های سریع به سوالات رایجی است که شما می‌توانید پیش‌بینی کنید. صفحه پرسش‌های متداول به مشتریان این امکان را می‌دهند که به خود خدمت کنند و آنها را قادر می‌سازند تا به‌سرعت راه‌حل‌ها را پیدا کنند. صفحات پرسش‌های متداول برای حل هر مشکلی طراحی نشده، به همین دلیل مهم است که گزینه‌هایی برای مشتریان برای تماس با یک نماینده زنده در نظر گرفته شده است.

 

آیا به صفحه FAQ  در شیراز نیاز دارید؟

آیا نمایندگان شما زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به سؤالات اساسی یک می کنند؟ این نشانگر خوبی است که شما به یک صفحه پرسش و پاسخ نیاز دارید.

 

صفحه پرسش‌های متداول همچنین مکانی عالی برای شروع ساخت مرکز کمک است. هنگام ایجاد یک دانش، شروع با نوشتن مقاله برای FAQ  و سپس پایگاه گسترش آن محتوا کمک می کند. به دنبال بلیط های تک لمسی متداول باشید—آنهایی که با یک پاسخ ساده حل می شوند. احتمالاً قبلاً توسط یک تیم محصول یا مستندات به صورت داخلی نوشته شده است. آنها را می توان به سرعت به عنوان مقالات و پاسخ در یک پایگاه دانش در حال رشد منتشر کرد یا حتی به یک ربات چت تحویل داد.

 

کجا می توانید یک صفحه FAQ در شیراز دهید؟

می‌توان یک صفحه FAQ  را در مرکز راهنمایی خود، در صفحه تسویه‌حساب یا محصول یا هر جایی که ممکن است مشتریان گیر کنند، قرار دهید. همچنین می‌توانید یک ربات چت را برای پاسخ به FAQ  در هر نقطه از وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید.

 

 

 

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

هر آنچه برای ساخت سرور گیمینگ در لینوکس در شیراز نیاز دارید

آیا می‌خواهید یک سرور بازی لینوکس DIY برای بازی‌های Steam، Minecraft و غیره بسازید؟ در اینجا نحوه ساخت سرور بازی با لینوکس اوبونتو آورده شده است.

بازی همیشه با چندین بازیکن سرگرم کننده تر بوده است. با آتاری 2600 و کابینت های آرکید شروع شد. وقتی عصر اینترنت فرا رسید، سرورهای بازی، اقدام چند نفره از راه دور را به واقعیت تبدیل کردند.

با نسل فعلی بازی های رایانه شخصی، می توانید به سرورها متصل شوید یا خودتان یکی را اجرا کنید. Minecraft، Counter-Strike و بسیاری از بازی های دیگر از چند نفره در سرورهای عمومی و خصوصی پشتیبانی می کنند.

بهترین نتایج با سرورهای لینوکس است. چه بازی روی ویندوز، macOS یا حتی در اندروید باشد، سرور بازی لینوکس ایده آل است.

 

 

ساخت سرور بازی

الزامات ساخت سرور بازی در شیراز 

این تصور غلط وجود دارد که ساخت سرور بازی نیاز به سخت افزار قوی دارد. برعکس، شما به سخت افزار سطح بالا نیاز ندارید. با این حال، رایانه‌های با مشخصات پایین احتمالاً عملکرد مطلوبی ندارند.

خوب، ابتدا باید چند چیز را بدانید. در حالی که ساخت یک سرور بازی در لینوکس کار سختی نیست، نیاز به آشنایی با شبکه و کامپیوتر دارد. آنچه را که نمی دانید، به صورت آنلاین جستجو کنید.

سپس سخت افزار وجود دارد. شما اساساً سه انتخاب دارید، همه با محدودیت:

یک SBC (کامپیوتر تک برد) جمع و جور و مقرون به صرفه مانند Raspberry Pi

رایانه شخصی شما، با برخی از مشخصات سیستم پیشرفته

یک سرور اختصاصی بازی لینوکس که در جای دیگری میزبانی شده است

میزبانی سرور بازی لینوکس در Raspberry Pi

میزبانی سرور بازی در Raspberry Pi ساده است، اما شما به بازی‌های قدیمی‌تر محدود خواهید شد. با این حال، کامپیوتر مقرون به صرفه، کم مصرف، و دارای شبکه های بی سیم داخلی و اترنت است.

 

این آن را برای میزبانی محیط های بازی چند نفره مانند Minecraft، QuakeWorld، Terraria، Windward و حتی OpenTTD و FreeCiv ایده آل می کند.

 

 

بهترین سرور بازی در شیراز

 

از رایانه شخصی خود به عنوان یک سرور بازی در شیراز استفاده کنید

آیا قصد دارید از رایانه شخصی خود برای میزبانی بازی های شبکه چند نفره استفاده کنید؟ استفاده از رایانه شخصی خود به عنوان یک سرور بازی که روی لینوکس اجرا می شود یک گزینه هوشمندانه است اگر یک ریگ قدرتمند دارید. این می تواند با هر چیزی از Minecraft گرفته تا Call of Duty: Black Ops کنار بیاید.

 

با این حال، این با کاستی هایی همراه است. باید رایانه شخصی را روشن و تمام وقت به شبکه خود متصل کنید. یک آدرس IP اختصاصی نیز توصیه می شود که به هزینه های بالقوه اضافه می کند.

 

همچنین چالش به روز نگه داشتن سرور، وصله سیستم عامل لینوکس، ایمن نگه داشتن آن و ارتقای سخت افزار در صورت لزوم وجود دارد.

یک سرور اختصاصی بازی لینوکس در شیراز  اجاره کنید

همچنین می توانید سروری را اجاره کنید که با نرم افزار سرور بازی  در شیراز راه اندازی شود.

با صرفه جویی در زمان، این راه حلی برای گیمرهای چند نفره هاردکور است. در حالی که سرورهای اختصاصی بازی لینوکس مقرون به صرفه هستند (از حدود 10 دلار در ماه برای یک سرور اصلی Minecraft)، اما نشان دهنده یک خروجی معمولی است که ممکن است نخواهید به آن متعهد شوید.

از سوی دیگر، اجاره سرور در شیراز باعث صرفه جویی در زمان با نگهداری و جلوگیری از هزینه یک آدرس IP اختصاصی می شود. با این حال، شما محدود به میزبانی بازی های پشتیبانی شده توسط نرم افزار سرور بازی لینوکس انتخابی خود خواهید بود.

بازی های لینوکس خود را با یک سرور گیم سرور اجاره ای میزبانی کنید

GameServers.com یک راه حل قوی با سرورهای با کیفیت خوب ارائه شده برای بازی شبکه ارائه می دهد. آنها همچنین سرورهای رایگانی برای بازی های محبوب قدیمی دارند.

ساخت سرور بازی با لینوکس

هنگامی که به راه حلی رسیدید که مناسب بازی ها، گروه گیمر و بودجه شما باشد، نوبت به طراحی سرور گیمینگ  می رسد. برای راه حل اجاره ای می توانید روی چند دکمه در یک وب سایت کلیک کنید. اگر از رایانه شخصی خود استفاده می کنید، باید چند مورد را بررسی کنید:

آیا سرور موجود است؟

آیا بازی چند نفره آنلاین پشتیبانی می شود؟

آیا رایانه شخصی شما نیازهای سخت افزاری را برآورده می کند؟

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا یک آدرس IP اختصاصی از ISP شما مورد نیاز است یا خیر. این به بازیکنانی از سراسر کلمه اجازه می دهد تا به سرور شما دسترسی داشته باشند. با این حال، یک آدرس IP اختصاصی ارزان نیست. پایبندی به بازی شبکه محلی به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کدام توزیع لینوکس برای سرور بازی بهترین است؟

با این وجود که با سرور بازی لینوکس خود ادامه می دهید، باید بهترین توزیع را برای بازی انتخاب کنید.

برای هر کسی که در این زمینه تازه کار است، در دسترس ترین نسخه لینوکس، اوبونتو، یک سرور بازی در شیراز عالی می سازد. با وجود اسناد، توصیه‌ها و وبلاگ‌های بسیار در این سیستم‌عامل، به غیر از انتخاب گسترده سخت‌افزارهای پشتیبانی‌شده، راه‌اندازی برای میزبانی بازی‌ها باید ساده باشد.

 

 

شبکه بازی

 

جایگزین هایی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:

دبیان

آرچ لینوکس

جنتو

به طور خلاصه، شما به دنبال توزیعی هستید که استفاده از آن آسان باشد، با سخت افزار شما مناسب باشد و بتواند از بازی پشتیبانی کند.

 

چه سرورهای بازی را در شیراز می توانید با لینوکس بسازید؟

بسیاری از بازی های محبوب با پشتیبانی چند نفره آنلاین عرضه می شوند. بنابراین، زمانی که بازی‌ها روی سیستم‌هایی در همان شبکه سرور بازی شما نصب می‌شوند، هر جلسه چند نفره را شناسایی می‌کنند.

بازی های مثال عبارتند از:

ماین کرافت

قلعه تیم 2 (بالا)

ضد حمله

با این حال، گزینه ها بسیار گسترده تر از این سه نفر هستند. شما ممکن است یک سرور بازی برای هر یک از این عناوین با سهولت نسبی ایجاد کنید. برای بازی های دیگر، بررسی کنید که آیا از چند نفره شبکه پشتیبانی می کنند یا خیر.

شما حتی در برخی موارد به یک کامپیوتر با اندازه کامل نیاز ندارید. به عنوان مثال، Raspberry Pi یک نامزد اصلی برای Minecraft است. راهنمای دقیق ما را در مورد نحوه راه اندازی سرور Minecraft در Raspberry Pi برای جزئیات بررسی کنید. برای دسکتاپ، راهنمای ما برای راه اندازی سرور Minecraft را ببینید.

ایجاد یک سرور بازی Steam در شیراز

برای بازی های Counter-Strike و سایر بازی های استیم، به سرور بازی Steam نیاز دارید. با این حال، ایجاد سرور بازی Steam کمی متفاوت است. برای گسترده ترین پشتیبانی از هر چه بیشتر بازی های ممکن در لینوکس، بهتر است از اوبونتو با استیم استفاده کنید.

لیست به روز سرورهای بازی اختصاصی لینوکس استیم به شما در تصمیم گیری کمک می کند. برخی از سرورها نیاز به خرید بازی اصلی دارند (مانند سرور اختصاصی Counter-Strike Global Offensive). دیگران (به عنوان مثال Terraria) به نسخه اصلی نیاز ندارند.

این یعنی چی؟ خوب، می‌توانید یک سرور بازی برای بازی‌هایی که مالک آن در لینوکس نیستید اما در ویندوز دارید میزبانی کنید.

برای اتصال به سرور بازی Steam خود، به سادگی بازی را بر روی کامپیوتر مشتری خود اجرا کنید. اگر سرور بازی در شیراز به طور خودکار شناسایی نشد، گزینه بازی چند نفره یا شبکه را انتخاب کنید. سرور بازی باید در اینجا لیست شود، پس وارد شوید و بازی کنید.

 

ساخت سرور بازی عالی

 

چند نفره با مدیران سرور بازی لینوکس در شیراز

در نهایت، مدیران سرور بازی لینوکس یک راه حل عالی ارائه می دهد. این یک ابزار فوق العاده است که با اکثر آنها سازگار است. LGSM دارای بیش از 50 سرور است. به علاوه، منبع باز است و با SteamCMD ادغام می شود. ابزار خط فرمان امکان استقرار سریع سرورهای بازی در لینوکس را فراهم می کند.

ساخت سرور بازی برای لینوکس کار آسانی نیست، اما نرم افزار خوب کافی برای جلوگیری از پیچیده شدن آن وجود دارد.

چه در حال راه‌اندازی یک سرور Minecraft باشید و چه در حال آماده‌سازی برای برخی از اقدامات frag در Counter-Strike Source، ابزارها در دسترس هستند. اگر سخت‌افزار شما به خوبی کار می‌کند، سرور بازی شما باید مقصدی سرگرم‌کننده و محبوب برای گیمرهای دیگر باشد.

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

چگونه یک ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال در شیراز بسازیم

آیا به ساخت ربات تجارت کریپتو علاقه مند هستید؟ پس شما در جایگاه درست قرار دارید. در مقاله، همه چیزهایی که باید بدانید را مرور خواهیم کرد. به جای ناپدید شدن، ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای ارز رایج مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ارائه شده توسط بلاک چین، ارزهای دیجیتال را ایمن می کند. این، همراه با تغییرپذیری آنها، منجر به تجارت روزانه ارزهای دیجیتال توسط افراد شده است.

 

ربات معاملاتی کریپتو چیست و چگونه در شیراز کار می کند؟

ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال

ربات‌های ارزهای دیجیتال برای تشخیص روندها در بازار و انجام معاملات مورد نیاز هستند. آنها فشار یکنواخت دکمه خرید و فروش را به صورت فیزیکی انجام می دهند و از طرف معامله گر معامله می کنند. معمولاً معامله‌گران یک ربات ارز دیجیتال را با مجموعه‌ای از قوانین از پیش برنامه‌ریزی شده تنظیم می‌کنند که از نشانگرها و تمایلات بازار برای برآورده کردن خواسته‌های معامله‌گر استفاده می‌کنند. شما می توانید یک ربات معاملاتی ارز در شیراز را به صورت رایگان از طریق یک پلتفرم منبع باز دریافت کنید، یک ربات دارای مجوز را با پرداخت هزینه دریافت کنید، یا با داشتن پیشینه فنی کافی، یکی را بسازید. برخلاف ربات‌های معاملات سهام، ربات‌های کریپتو مقرون به صرفه‌تر هستند و هم افراد تازه وارد و هم برای افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

روش کار ربات بسیار ساده است. سرمایه‌گذاران به دنبال ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال هستند که بیشترین سود را برای آنها داشته باشد و سپس کد را از توسعه‌دهنده دانلود می‌کنند. بسیاری از ربات‌ها هزینه‌هایی از کاربر دریافت می‌کنند که برخی از آنها می‌تواند بسیار بالا باشد. هر ساخت ربات ارز دیجیتال در شیراز نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی دارد. برای به حداکثر رساندن تأثیر یک ربات، یک سرمایه گذار باید بداند که چگونه از این ابزار به بهترین شکل استفاده کند.

در بسیاری از موارد، سرمایه گذاران هنوز باید تصمیمات سرمایه گذاری خود را اتخاذ کنند، مانند زمان خرید یا فروش. یک ربات رمزنگاری معمولاً برای سرمایه‌گذاری که نمی‌خواهد زمان و تلاش لازم برای رفاه را صرف کند، راه‌حلی سریع برای ثروتمند شدن نیست.

 

ربات ارز دیجیتال

مزایای کلیدی استفاده از ربات های معاملاتی رمزنگاری

در این بخش از مقاله، برجسته‌ترین مزایای استفاده از ربات‌ها برای تجارت را مرور می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا برای کسب‌وکار خود در آنها سرمایه‌گذاری کنید یا خیر.

 

✅ جامد

محدودیت خاصی برای مقدار داده ای که یک معامله گر می تواند در یک زمان پردازش کند وجود دارد. حتی اگر همه داده ها پردازش شوند، یافتن درک مبتنی بر این داده ها دشوار است.

 

✅ عملکرد

تجارت دارایی های رمزنگاری شده با استفاده از ربات ارزهای دیجیتال همیشه عملکرد بیشتری در نظر گرفته می شود. نگرانی در مورد تاخیر و خطای انسانی وجود ندارد. تا زمانی که ربات داده های مناسب را دریافت کند و بر روی الگوریتم های مناسب کار کند، می تواند دارایی ها را با بهترین شانس سود معامله کند. یک مزیت اضافه این است که این ربات ها می توانند 24/7 اجرا شوند.

 

✅ بی احساس

ربات ها هر تصمیمی را بر اساس آنچه که دلالت دارد می گیرند. او برخلاف انسان ها از ضرر نمی ترسد یا تشنه سود نیست. معامله گران خوب می توانند با سرکوب احساسات خود تصمیمات منطقی بگیرند، اما این همیشه در مورد همه، به خصوص تازه واردان صادق نیست.

 

✅ اهداف از پیش تعیین شده

گفته می شود که بیش از نیمی از سرمایه گذاران به دلیل ترکیبی از عوامل، سود خود را از دست می دهند، که بیشتر آنها تصمیمات مبتنی بر احساسات را شامل می شوند. ربات های رمزنگاری می توانند به شما در تعیین اهداف کمک کنند و در نتیجه تعامل انسانی را از بین ببرند.

 

✅سریعتر از مردم

بازار ارزهای دیجیتال ناپایدار است. یک ارز دیجیتال می تواند در عرض چند دقیقه 25 درصد افزایش یابد و در عرض یک دقیقه سقوط کند. اگر کاربران به صورت دستی این کار را انجام دهند، ممکن است این سود را از دست بدهند، زیرا مدتی طول می کشد. اینجا جایی است که ربات‌های معاملاتی کریپتو بیشتر کمک می‌کنند. هنگامی که شروع به استفاده از ربات ها برای کسب درآمد می کنید، به ندرت سود را از دست می دهید.

 

✅ تست بر روی داده های تاریخی

اگر از ربات‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید معاملات کاغذی و بک‌آزمایش را انجام دهید و از داده‌های تاریخی برای آزمایش سودآوری یک مدل یا استراتژی قیمت‌گذاری استفاده کنید. فرقی نمی کند کهنه کار باشید یا مبتدی، همه می توانند از این دستگاه ها بهره مند شوند. زمانی که پیش‌بینی با بک‌آزمایش ترکیب شود، می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا بفهمند آیا رویکردی که می‌خواهند در پیش بگیرند، سود قابل‌توجهی ایجاد می‌کند یا خیر.

 

✅محدودیت با قوانین از پیش تعیین شده معاملات

وحشت یکی دیگر از دلایل از دست دادن پول مردم است. به عنوان مثال، اگر ارز دیجیتالی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید سقوط کند، ممکن است وحشت کنید و بدون فکر کردن آن را بفروشید. ربات ها از این خطاها مصون هستند.

 

بهترین ربات های ارز دیجیتال

انواع ربات های معاملاتی ارزهای دیجیتال در شیراز

4 نوع ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال در شیراز

همه ربات های کریپتو یکسان نیستند. در اینجا محبوب ترین انواع آنها آورده شده است.

ربات های معاملاتی ترند

همانطور که از نام ربات پیداست، مومنتوم یک دارایی خاص را در نظر می گیرد و پس از تجزیه و تحلیل آن، دستورات خرید یا فروش را اجرا می کند. اگر روند افزایش قیمت را نشان دهد، ربات یک موقعیت خرید باز می کند. به همین ترتیب، به محض کاهش قیمت، او کوتاه خواهد آمد. به عبارت ساده تر، معامله با یک روند نشان می دهد که دارایی به همان جهتی که در حال حاضر است به حرکت خود ادامه می دهد و ربات های معامله گر روند این کار را به نفع خود انجام می دهند.

ربات های آربیتراژ

این ربات خاص از مفهوم آربیتراژ استفاده می کند. آربیتراژ معامله ای است که از عدم تعادل قیمت در بازارهای مختلف یا اشکال مختلف سوء استفاده می کند. این امر به ویژه در بازارهای ارزهای دیجیتال ناکارآمد صادق است. با خرید و فروش یک دارایی به طور همزمان، می توانید از عدم تعادل موجود سود ببرید. بنابراین، ربات های رمزنگاری آربیتراژ برای ردیابی تمایز بین قیمت یک سکه در بازارهای مختلف برنامه ریزی شده اند. تا بعداً در جایی که قیمتش کمتر است سکه بخریم و جایی که بالاتر است بفروشیم.

ربات های وام دهنده سکه

یکی از راه های سرگرم کننده برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، قرض دادن سکه به معامله گران حاشیه ای است که بعداً وام را با بهره به شما پس می دهند. برخی از صرافی ها مانند Bitfinex و Poloniex این گزینه تامین مالی حاشیه را دارند. با این حال، تنظیم تعداد پارامترها به صورت دستی هر بار که معامله گر مارجین پول شما را بازپرداخت می کند خسته کننده است و باید وام جدیدی ترتیب دهید. ربات‌های وام‌دهنده سکه به خودکارسازی فرآیند کمک می‌کنند، زمان کمتری را برای یافتن نرخ بهره مناسب صرف می‌کنند و از افزایش‌های احتمالی در گزینه‌های وام بهره‌برداری می‌کنند.

ربات های سازنده بازار

هرچه دارایی فعال تر معامله شود، اسپرد گسترده تر خواهد بود و ربات های سازنده بازار سود بیشتری می توانند کسب کنند. اصل کلیدی این است که به سرمایه گذاران با قیمتی بالاتر از قیمت فروش بفروشید و این کار را تا حد امکان انجام دهید. ربات مارکت میکر با قیمتی غیر از قیمت بازار سفارش می دهد و در نتیجه بازار را برای صاحب نرم افزار سود می بخشد. این بازارها را با اسپردهای گسترده تر اسکن می کند و این کار را 24 ساعته انجام می دهد و به معامله گر در زمان، حجم و قیمت برتری می دهد.

 

ساخت ربات معاملاتی در شیراز

 

کارکرد ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال در شیراز 

اگر می خواهید ربات را با بهترین عملکرد دریافت کنید، مطمئن شوید که نرم افزار عملکردهای اساسی و پیشرفته زیادی را انجام می دهد. لیستی از ویژگی های ضروری هر ربات معاملاتی ارز دیجیتال در شیراز شامل موارد زیر است:

 

⚙ اطلاعیه ها

تمرکز این ویژگی بر کاربر پسند بودن است که بسته به ترجیح کاربر و شرایط فردی می تواند به روش های مختلفی پیاده سازی شود. معامله گران می توانند اعلان ها را به آدرس ایمیل خود، از طریق برنامه های پیام رسانی محبوب یا از طریق پیامک دریافت کنند. بنابراین، زمانی که ربات یک تراکنش موفقیت آمیز را انجام می دهد یا زمانی که قیمت ارز تحت نظارت به یک مقدار آستانه از پیش تعیین شده توسط کاربر می رسد، می توانند مطلع شوند.

 

⚙ پیاده سازی و تغییر پویا استراتژی

هسته اصلی یک ربات تجارت ارز دیجیتال، توانایی اجرای یک استراتژی خاص است که باید انعطاف پذیر باشد و بسته به کفایت الگوریتم تغییر کند.

 

⚙ ردیابی بازار و نگهداری تاریخ

این دو عملکرد مرتبط به شما اجازه می دهد تا داده های بازار را جمع آوری کرده و آنها را برای بازیابی، مرجع و تجزیه و تحلیل بعدی ذخیره کنید. این اطلاعات برای توسعه الگوریتم های جدید و بهبود الگوریتم های قدیمی مهم است. علاوه بر این، این ویژگی شامل ارائه گزارش ها به همراه داده ها به صورت نمودار یا نمودار است.

 

⚙ بک تست ربات

اگر می‌خواهید یک استراتژی جدید را با شبیه‌سازی نتیجه آن با استفاده از داده‌های گذشته از ردیابی بازارها آزمایش کنید، ضروری است. بک تست معمولاً کارمزدهای بازار، تأخیر و سایر جنبه هایی را که تأثیر مستقیم بر معاملات دارند، در نظر می گیرد.

⚙ ثبت، بایگانی و بازیابی داده های تراکنش

این تابع تاریخچه ای از تمام تراکنش های انجام شده توسط ربات معاملاتی را نگه می دارد. به این ترتیب، مشتریان می توانند عملکرد مالی گذشته خود را پیگیری کنند و به یاد بیاورند که یک تراکنش خاص چه زمانی انجام شده است.

 

⚙ زمانبندی ربات ارز دیجیتال

این عملکرد ساده به ربات اجازه می دهد تا به طور مستقل و فقط برای دوره های از پیش تعیین شده توسط کاربر کار کند. در صورت لزوم، ربات می‌تواند دستگاه را برای راه‌اندازی بیدار کند و آن را در حالت خواب قرار دهد یا پس از یک دوره مشخص، دستگاه را خاموش کند.

 

⚙ امنیت

امنیت یکی دیگر از ویژگی های بسیار درخواستی است زیرا امنیت حساب و تراکنش هر معامله گر آنلاین را بدون توجه به بازار نگران می کند. از آنجایی که یک ربات معامله گر به کیف پول های ارز دیجیتال شما دسترسی دارد، برخی اقدامات امنیتی مانند اقدامات قوی (مانند احراز هویت بیومتریک) ضروری است.

 

علاوه بر این، یک ربات معامله گر ارز دیجیتال باید چندین مورد از محبوب ترین ارزها و صرافی ها را پشتیبانی کند. البته، ربات‌های رایج ارز/صرافی وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را برای خودتان توسعه دهید، اما چنین محدودیت شدیدی همیشه انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. در عین حال، باید توجه داشت که ربات هایی که فقط بر روی بیت کوین متمرکز شده اند، هزینه کمتری دارند و زمان کمتری برای توسعه نیاز دارند که برای بسیاری از کارآفرینان قابل تعریف است.

 

فهرست محبوب ترین ربات های معاملاتی ارزهای دیجیتال

اگر در مورد چند کاربرد مناسب تحقیق کنید و ایده هایی به دست آورید، مفید خواهد بود. قبل از شروع یک پروژه توسعه نرم افزار می توانید چند ایده مهم را جمع آوری کنید. برنامه های زیر را کاوش کنید:

 

🔹 ترالیتی

ویژگی‌های کدنویسی درون مرورگر Trality شامل تکمیل خودکار هوشمند و تست پشتیبان است. در حالی که این پلتفرم جدید ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند، ادغام ساده پایتون و اسناد خاص آن، ساخت ربات پیچیده را واضح می‌سازد.

 

 

 

🔹 Cryptohopper

Cryptohopper قدرت فوق العاده ای دارد: بیش از 100 توکن در 13 صرافی کار می کند. بسته های متنوعی از 0 تا 99 دلار در ماه دارد. بنابراین، همه یک گزینه مناسب را پیدا خواهند کرد. علاوه بر این، Cryptohopper دارای جعبه ابزار گسترده و رابط کاربری راحت است.

فن آوری های مورد نیاز برای توسعه ربات رمزنگاری خود

انتخاب زبان برنامه نویسی تنها به قابلیت ها و ویژگی هایی بستگی دارد که یک ربات معاملاتی باید داشته باشد. بنابراین، بهتر است از یک زبان برنامه نویسی استفاده کنید که به طور گسترده پشتیبانی می شود و دارای یک جامعه ارز دیجیتال فعال است. علاوه بر این، باید تأیید کنید که می توان آن را به راحتی در صورت نیاز مقیاس، تطبیق و اضافه کرد. این زمانی مفید است که می خواهید با جامعه برای حمایت از توسعه ارتباط برقرار کنید. در سال 2021، رایج ترین زبان های برنامه نویسی برای نوشتن ربات های تجاری جاوا اسکریپت و پایتون هستند.

جاوا اسکریپت با حدود 11.7 میلیون توسعه دهنده فعال در رتبه اول قرار دارد و پس از آن پایتون با حدود 8.2 میلیون توسعه دهنده فعال قرار دارد. هر دو زبان برنامه نویسی پشتیبانی گسترده ای در جامعه توسعه دهندگان دارند و تا حد زیادی با محیط ارزهای دیجیتال سازگار هستند. پایتون در درجه اول توسط توسعه دهندگانی استفاده می شود که به توانایی بیان مفاهیم در خطوط کمتر کد نیاز دارند. علاوه بر این، کتابخانه‌های پایتون با کارایی بالا، تحقیق و نمونه‌سازی را آسان می‌کنند. سایر کدنویسان جاوا اسکریپت را به عنوان پویا، مبتنی بر نمونه اولیه و چند پارادایم انتخاب می کنند.

  • حسن نامجو
  • ۰
  • ۰

چگونه در شیراز برنامه نویسی برای روباتیک شروع کنیم

در این مقاله به معرفی برنامه نویسی، زبان های مهم و نحوه شروع کار با ابزارهایی مانند آردوینو و رزبری پای می پردازیم.

طراحی ربات  یک مهارت کلیدی برای کار در رباتیک است. در این مقاله، برنامه نویسی، زبان های مهم و نحوه شروع کار با ابزارهایی مانند آردوینو و رزبری پای را معرفی می کنیم.

 

برنامه کامپیوتری چیست؟

ربات‌ها داده‌های حسگر را پردازش می‌کنند، شناخت را انجام می‌دهند و اقداماتی را با استفاده از برنامه‌های رایانه‌ای که روی یک پردازنده اجرا می‌شوند، برنامه‌ریزی می‌کنند. برنامه های کامپیوتری اساسا مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که بر روی یک ورودی برای تولید یک خروجی عمل می کنند.

 

مثال: یک برنامه تشخیص چهره در یک ربات:

1. تصویری از یک شخص به عنوان ورودی بگیرید، 2. تصویر را برای مجموعه خاصی از ویژگی ها اسکن کنید، 3. این ویژگی ها را با کتابخانه ای از چهره های شناخته شده مقایسه کنید، 4. یک مطابقت پیدا کنید، سپس 5. نام آن را برگردانید. شخص به عنوان یک خروجی برنامه هر بار که اجرا می شود دقیقاً همان مجموعه دستورالعمل ها را انجام می دهد.

 

برنامه نویسی در شیراز

 

مشاهده دوره

اکثر زبان های برنامه نویسی با متن معمولی نوشته می شوند که درک آن برای انسان آسان است. سپس برنامه ها در کد ماشین برای پردازشگر (یا کد بایت، برای اجرای ماشین مجازی) به کد ماشین کامپایل می شوند.

زبانهای برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی متعددی در دسترس هستند، به عنوان مثال. C/C++، Java، Fortran، Python و غیره. محبوب ترین زبان در رباتیک احتمالا C/C++ است (C++ جانشین شی گرا برای زبان C است). پایتون همچنین به دلیل استفاده از آن در یادگیری ماشین و همچنین به این دلیل که می توان از آن برای توسعه بسته های ROS استفاده کرد بسیار محبوب است - به زیر مراجعه کنید.

ابزارهای نرم افزاری مهم دیگری نیز در رباتیک مورد استفاده قرار می گیرند، به ویژه:

Robot Operating System (ROS) مجموعه ای از کتابخانه ها و ابزارهای نرم افزاری است که به شما در ساخت برنامه های کاربردی ربات کمک می کند. شما همچنین می توانید برنامه های خود را برای ROS بنویسید. در C/C++ یا پایتون.

Matlab برای تجزیه و تحلیل داده ها و رابط با ROS استفاده می شود (همچنین، Octave یک معادل رایگان و متن باز برای Matlab است که در اینجا موجود است.)

برنامه نویسی C و میکروکنترلر آردوینو

زبان C/C++ یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در رباتیک است. میکروکنترلر آردوینو از یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر C استفاده می کند و راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه این زبان مهم در حین انجام روباتیک عملی است.

میکروکنترلر آردوینو MEGA 2560. میکروکنترلر در واقع فقط یک تراشه بزرگ در مرکز آردوینو است – این جزئی است که شما برنامه‌ریزی می‌کنید: کد سطح بالایی که می‌نویسید به کد ماشینی که روی این تراشه تعبیه شده است کامپایل می‌شود. پین های بالا و پایین برای اتصال دستگاه های ورودی مانند سنسورها و دستگاه های خروجی مانند موتور هستند.

یک آردوینو اصلی (Uno) حدود 19 یورو هزینه دارد و محیط توسعه برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از وب‌سایت آردوینو دانلود کنید، جایی که نمونه پروژه‌ها و آموزش‌های زیادی را نیز خواهید یافت.

پایتون و رزبری پای

پایتون یک زبان مفید برای یادگیری است زیرا به طور گسترده در علوم کامپیوتر و یادگیری ماشین استفاده می شود. پایتون زبانی است که با Raspberry Pi استفاده می شود. این باعث می شود که آن را به شدت به رباتیک مرتبط کند زیرا می توانید از Raspberry Pi برای کنترل یک ربات استفاده کنید.

بنیاد Raspberry Pi تعدادی دوره آنلاین رایگان برای یادگیری نحوه استفاده از Raspberry Pi در رباتیک ایجاد کرده است. برای اطلاعات بیشتر و پیوند به دوره ها، صفحه شریک آنها را بررسی کنید.

Raspberry Pi 3، Model B. Raspberry Pi مانند یک کامپیوتر معمولی است اما بسیار کوچکتر است. این Raspberry Pi 3 دارای پردازنده ARM چهار هسته ای 1.2 گیگاهرتز، اترنت، بی سیم، بلوتوث، HDMI و 4 پورت USB است.

 

 

اردوینو در برنامه نویسی

 

تفاوت بین آردوینو و رزبری پای چیست؟

آردوینو و رزبری پای هر دو برای پروژه های رباتیک مفید هستند اما تفاوت های مهمی با هم دارند.

آردوینو

آردوینو یک میکروکنترلر است که مانند یک کامپیوتر ساده است اما یک برنامه واحد را که شما روی کامپیوتر نوشته اید اجرا و حلقه می کند. این برنامه به صورت کد ماشین در میکروکنترلر کامپایل و دانلود می شود. آردوینو برای کنترل ربات های سطح پایین بسیار مناسب است و دارای ویژگی هایی مانند تبدیل آنالوگ به دیجیتال برای اتصال سنسورهای آنالوگ است.

رزبری پای

Raspberry Pi (RPi) درست مانند یک رایانه شخصی معمولی است و بنابراین از آردوینو تطبیق پذیرتر است اما فاقد ویژگی هایی مانند تبدیل آنالوگ به دیجیتال است. RPi یک سیستم عامل لینوکس (معمولا Raspian) را اجرا می کند. شما می توانید یک صفحه کلید، ماوس و مانیتور را به یک RPi و به همراه وسایل جانبی مانند دوربین متصل کنید - برای روباتیک بسیار مفید است. (با توجه به اینکه RPi لینوکس را اجرا می کند، می توانید ROS را نیز نصب کنید، اگرچه راه اندازی آن کمی دشوار است.)

اگر می‌خواهید درباره برنامه‌نویسی برای رباتیک بیشتر بدانید، دوره آنلاین کامل دانشگاه شفیلد را در زیر بررسی کنید.

برنامه نویسی ربات در شیراز چگونه انجام می شود؟

ربات یک ماشین هوشمند است که این توانایی را دارد که محیط اطراف خود را حس کند، بر اساس محاسبات تصمیم گیری کند و سپس برخی از اقدامات را بر اساس تصمیمات انجام دهد.

اجزای اصلی ربات ها محرک ها (موتورها)، حسگرها و یک واحد محاسباتی هستند. واحد محاسباتی مغز ربات نامیده می شود که به تصمیم گیری کمک می کند. برخی از نمونه های واحدهای محاسباتی میکروکنترلرها، کامپیوترهای تک بردی و PLC هستند. عملکرد ربات ها در واقع بر اساس برنامه ای است که روی یک میکروکنترلر یا رایانه شخصی اجرا می شود.

محرک ها (موتورها) به حرکت دادن مفصل ربات به صورت خطی یا زاویه ای کمک می کنند. عملگرها توسط یک مدار کنترل کننده موتور و رابط با یک میکروکنترلر/PLC (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی) کنترل می شوند. برخی از محرک ها مستقیماً از طریق رابط USB رایانه شخصی یا SBC (رایانه تک بردی) کنترل می شوند. برخی از نمونه های محرک موتورهای دنده سروو، استپر و DC هستند.

جزء بعدی یک ربات یک حسگر است که به ارائه وضعیت ربات و اطلاعات در مورد محیط کمک می کند. سنسورها یا با یک میکروکنترلر یا رایانه شخصی رابط دارند. به عنوان مثال، سنسورهای سطح پایین مانند سنسورهای اولتراسونیک و سنسورهای مادون قرمز ممکن است با یک میکروکنترلر ارتباط برقرار کنند. حسگرهای سطح بالا مانند دوربین ها و اسکنرهای لیزری می توانند مستقیماً با رایانه شخصی ارتباط برقرار کنند. برخی از نمونه های دیگر حسگرهای ربات عبارتند از رمزگذار چرخ، سنسور اولتراسونیک و دوربین.

منبع تغذیه یا باتری برای تامین انرژی تمام اجزای رباتیک وجود دارد.

برنامه نویسی ربات عبارت است از برنامه ریزی PC/SBC/میکروکنترلر/PLC در داخل یک ربات برای اجرای یک برنامه خاص با استفاده از محرک ها و بازخورد از سنسورهای مختلف. کاربردهای ربات شامل انتخاب و مکان جسم، حرکت ربات از A به B و غیره است.

برای برنامه نویسی روبات ها می توان از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کرد. C/C++، Python، Java، C# و غیره در رایانه های شخصی استفاده می شود. میکروکنترلرها از Embedded C، زبان Wiring (بر اساس C++) که در آردوینو استفاده می شود و برنامه نویسی Mbed (https://os.mbed.com) استفاده می کنند.

برنامه های کاربردی ربات های صنعتی از SCADA یا زبان های برنامه نویسی اختصاصی فروشندگان مانند ABB و KUKA استفاده می کنند. این برنامه نویسی از آویز آموزشی ربات صنعتی انجام می شود. RAPID زبان برنامه نویسی است که در ربات های صنعتی ABB برای خودکارسازی برنامه های رباتیک استفاده می شود.

برنامه نویسی رباتیک باعث ایجاد هوش در ربات برای تصمیم گیری شخصی، پیاده سازی کنترل کننده هایی مانند PID برای حرکت مفاصل، خودکارسازی کارهای تکراری و ایجاد برنامه های کاربردی بینایی رباتیک می شود.

 

 

برنامه ریزی ربات

 

چگونه یک ربات را برنامه ریزی کنیم؟

برنامه نویسی ربات آنقدرها هم که اکثر شرکت ها فکر می کنند سخت نیست. با KUKA، برنامه نویسی ربات آنقدر آسان شده است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

اتوماسیون و ربات سازی برای کسی مفاهیم ناشناخته ای نیستند. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها متوجه می‌شوند که اگر می‌خواهند با بازار همگام شوند، باید خودکارسازی کنند. با این وجود، در KUKA متوجه می‌شویم که هنوز کارآفرینان زیادی وجود دارند که به دلیل برخی پیش‌برداشت‌ها دلسرد می‌شوند. به عنوان مثال، به نظر می رسد که بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که یادگیری برنامه نویسی یک ربات بسیار پیچیده است. چنین پیچیدگی اغلب یک مانع بزرگ برای هر شکلی از ربات سازی یا اتوماسیون است. در KUKA ما می دانیم که در واقعیت، برنامه ریزی ربات ها بسیار ساده تر از آنچه بیشتر کارآفرینان انتظار دارند، است. ما به طور خلاصه فهرست می کنیم که کدام محصولات برنامه نویسی را یک کیک می کنند.

  • حسن نامجو